Nyheder 23. september 2021

Sket før - Hello Fresh fuckede op i 2016

Det er ikke første gang, Hello Fresh havner i en shitstorm. Kunderne var også sure i 2016, hvor måltidskassefirmaet annullerede gavekort og kaldte kunder for "fuckups".
Foto: Hello Fresh

HelloFresh har fyret sin leverandør efter klager om dårligt kød, men først endte måltidskassefirmaet i en shitstorm, der blandt andet har betydet, at flere influenter har valgt at stoppe deres samarbejde med virksomheden.

Det er dog ikke første gang, HelloFresh er i vælten. For fem år siden fik firmaet en tur i manegen i en sag om annullerede gavekort.

HelloFresh udstedte gavekort til nye kunder og annullerede dem efterfølgende, så de var ugyldige. Det blev kunderne selvsagt vrede over - især på grund af ordlyden i den afvisningsmail, de modtog, skrev tyske Gründerszene i oktober 2016.

For udover at have modtaget gavekort, som blev annulleret, fik kunderne også at vide, at de var nogle "fuckups".

Fodnoten i den annulleringsmail, de modtog, lød nemlig:

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

- Aflyste freebie fuckups.

Og det satte sindet i kog hos de nye måltidskassekunder.

- Jeg blev omtalt som "fuckup" i emailen. Er det den rigtige tone, når man skal håndtere nye kunder? Jeg ser det som en fornærmelse, skrev en kunde på HelloFreshs Facebook-side.

Her bruges også ord som "skandaløs" og "utroligt pinligt".

HelloFresh forklarede dengang, at der var sket både menneskelige og tekniske fejl. Firmaet beklagede og understregede samtidig, at "fuckup" naturligvis ikke refererede til kunderne personligt.

Sponsoreret indhold