Kendte 23. september 2021

Anne Thygesen om HelloFresh-reklamer: Det er noget lort

Kommunikationsrådgiverens podcast, ”Ugens Krise”, er sponsoreret af skandaleramte Hello Fresh. Morgendagens afsnit handler om netop shitstormen i måltidskassen.
Foto: Marie Hald

Der bliver balanceret i podcasten "Ugens Krise", der har et betalt samarbejde med skandaleramte HelloFresh.

Til SE og HØR fortæller podcastens ene vært Anna Thygesen, at næste afsnit, som allerede er optaget, netop er en kombination af reklame og tilsvining – for udover som altid at annoncere for Hello Fresh, tager hun og medværten Lasse Laursen også måltidskassens shitstorm op i ”Ugens Krise”.

- I går lavede vi nyeste afsnit, hvor det netop er det, vi taler om. Så må vi se, om de fyrer os som samarbejdspartner. De har ikke sagt noget endnu, og de ved, vi tager det op, siger Anna Thygesen.

Det kunne også omvendt være jer, der fyrede HelloFresh som sponsorer?

- Absolut. Vi har gjort os mange tanker, og lige nu følger vi sagen, siger Anna Thygesen, som grundet det sponsorerede partnerskab netop har været i tvivl om, om hun og Lasse Laursen nu er objektive nok i formidlingen af sagen.

Artiklen fortsætter under billedet ...

Foto: Dan Mariegaard

Anne Thygesen rådgiver i god kommunikation og balancerer nu selv i HelloFresh-sagen. Foto: Dan Mariegaard

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

- Vi har Anne Kirstine Cramon med i morgen, og hun er ikke sponsoreret af HelloFresh. Ellers kunne vi godt tænke: ”Går vi egentlig hårdt nok til dem?”, fortæller kommunikationsrådgiveren.

Anna Thygesen har naturligvis også et godt råd til måltidskassefirmaet:

- HelloFreshs kriserespons er ikke supergod. De tog fat i, at kødet ikke må fryses, men ikke i dobbeltmærkningen. De skulle bare have lagt sig fladt ned, råder hun og understreger:

- For gammelt kød er no go. Men lige nu afventer vi sundhedsmyndighedernes reaktion.

Selv om podcastværten endnu ikke har fyret sin omdiskuterede sponsor, er hun enig i, hvor skadende det kan være at lave sponsorerede partnerskaber med en virksomhed, der er i vælten.

- Det er en kæmpe streg i regningen, når man blåstempler et produkt, som er noget lort. Lige som med Smile Bright, hvor influenter anbefalede produktet personligt.

Sponsoreret indhold