Det frække16. november 2019

Folk gik amok i sexlegetøj på Singles Day

Singles Day booster salget af sexlegetøj.
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/fun_factory_miss_bi_dobbelt_vibrator_-_prisvinder-black_q100_04.jpg
 Foto: Sinful

11. november blev også Danmark ramt af verdens største online-shopping dag, Singles Day.

Den internationale shoppedag er ellers størst i Asien, hvor datoen hvert år er forbundet med købelystne forbrugere og vanvittige tilbud. Den kinesiske online-gigant, Alibaba, omsatte alene for 257 milliarder kroner på dette års Singles Day.

Kinesiske singler elsker sexlegetøj

Den store interesse for Singles Day i Kina har de især bemærket hos Sinful, der betjener sine kinesiske kunder via Alibabas handelsplatform, Tmall. Her fik den erotiske webshop langt flere ordrer end de er vant til på en almindelig mandag.

- Singles Day er uden sammenligning den største salgsdag i Kina, og sexlegetøj er virkelig noget, som kineserne køber denne dag. Vi modtog det samme antal ordrer, som vi normalt gør på en hel måned og det skyldes især vores svanemærkede glidecreme, som de kinesiske kunder er helt vilde med, fortæller Tonny Andersen, CEO hos Sinful.

Singles Day vækst i hele Skandinavien

Det var dog ikke kun i Kina, at Sinful oplevede en stor interesse på gårsdagens store shoppedag. Den erotiske webshop omsatte nemlig for 50 procent mere i Skandinavien på dette års Singles Day, sammenlignet med sidste år.

“Vi kan tydeligt mærke, at Singles Day har indtaget de skandinaviske markeder. Vi havde sørget for ekstra lagerpersonale, men det var slet ikke nok. Vores lagerchef blev nødt til at indkalde ekstra folk i løbet af dagen,” fortæller Tonny Andersen, CEO hos Sinful.

På det Skandinaviske marked var det sexlegetøj til singlekvinder og -mænd, der dominerede salget hos Sinful. Kvinderne købte især lufttryksvibratorer, mens mændene kastede sig over onaniprodukter, primært fra brandet Mr. Membr.

Sponsoreret indhold