Nyheder2. december 2021

Priskrig på vej: Nogen må forlade markedet

Lidl vil spænde med musklerne. De vil presse konkurrenterne ud
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/lidl.jpg
 Foto: Lidl.dk

Lidl, REMA1000, Netto og så videre. Listen er lang.

Det er ingen hemmelighed, at der i Danmark er masser discountkæder, som kæmper om vores gunst.

Og det er noget af en kamp!

Nu er det så kæden Lidl, der for alvor vil lege med.

De har de seneste dage meldt ud, at de går i offensiven.

Den tyske gigant vil i den grad øge antallet af butikker i Danmark. I stedet for de nuværende 134 butikker går man efter at komme over 200.

Det kommer utvivlsomt til at gøre ondt på deres konkurrenter.

Og det ved Lidl udærket godt.

- Det kan ikke blive ved. Der er nogen, der skal forlade markedet på et tidspunkt, som Kiwi gjorde det, siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark til BT.

Han mener, at der simpelthen er for mange discountbutikker i Danmark i forhold til antallet af indbyggere.

Lidl vil være billigst. Det gælder både med normalpriserne og i tilbudsaviserne.

Det kommer uden tvivl til at lægge et stort pres på de andre kæder.

Og som om den kommende stigning i antallet af butikker ikke var nok, så vil de i 2023 åbne en webshop.

Her det er dog ikke meningen, at de skal sælge dagligvare til at starte med. Men fremtidigt udelukker de intet.

- Det kan godt være, vi gør det en dag. Det vil selvfølgelig være en naturlig udvikling. Men det er svært at tjene penge på lige nu, så vi starter med nonfood, lyder det for Rasmus Pape til BT.

Sponsoreret indhold