Nyheder10. september 2016

Blev kendt som skildpadden - i dag er Søren sur på Toms

Søren Fauli blev kendt som hele Danmarks talende skildpadde, da han medvirkede i de populære Toms-reklamer. Men selv om reklamerne gjorde filminstruktøren kendt i hele landet, har han ikke meget positivt at sige om Toms i dag
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/skildpadde_front.jpg
 Foto: All Over og YouTube

De kommende fredage skal han forsøge at gøre sig kendt som den bedste på ”Vild med dans”-dansegulvet.

I forvejen er filminstruktør Søren Fauli nok mest kendt for sin rolle som den talende skildpadde i de populære Toms Chokolade-reklamer.

Men selv om reklamejobbet som skildpadde gjorde Søren Fauli til noget af en skildpadde-kendis over hele landet, har han ikke mange positive ord at sige om chokoladegiganten Toms i dag.

Det fortale Søren Fauli til Ekstra Bladet fredag aften, efter at han havde været på ”Vild med dans”-gulvet for første gang sammen med sin partner Karina Frimodt.

- Det har jeg det rigtig dårligt med. Toms har sagt, at de kunne ikke bruge mig mere, fordi jeg fik mere opmærksomhed, end de gjorde. Så for mig er det nederen, at der skal tales om det. For jeg er dybest set bare sur på dem, fortalte Søren Fauli til Ekstra Bladet, inden han fastlog, at han ikke længere gider at være skildpadde.

https://imgix.seoghoer.dk/soeren_fauli.jpg
 (Foto: YouTube)

Søren Fauli i rollen som den talende skildpadde. Foto: youTube

Søren Fauli har selv instrueret en række reklamer, blandt andre de populære Polle fra Snave-reklamer og den selvfede Jørgen fra Kims Chips-reklamer. Men han var ikke selv med til at instruere de populære Toms-reklamer, og det havde mange svært ved at forstå.

Det fortalte Søren Fauli I 2008 i et interview med Berlingske Nyhedsmagasin:

- Selvom jeg ikke har instrueret Toms-filmene, så kan folk ikke forstå, at jeg ikke står bag dem. Der er altså nogle forventninger til, at hvis jeg er med i en reklamefilm, så har jeg også instrueret. Jeg oplever i møderne med annoncørerne, at man har stor respekt for min mening netop på skildpadde-rollen. Der bliver lyttet. Og det har jo noget at gøre med, at jeg har opbygget et brand. Jeg er blevet set, sagde han dengang og tilføjede;

- Nogen ville sige, at det er for fjollet at være skildpadden, men jeg går jo ind og spiller en rolle. Jeg bruger en skuespillers håndværk. Det er ikke fjollet for Toms og deres ansatte. De er afhængige af, at der bliver skabt en figur, som kan sælge noget chokolade, udtalte han dengang.

Herunder kan du se en af de Toms-reklamer, som Søren Fauli medvirkede i:

Sponsoreret indhold