Harry og Meghans bøn: Boykot Facebook

Foto: MEGA

Siden prins Harry og hertuginde Meghan trådte tilbage som fremtrædende medlemmer af det britiske kongehus, har de kun vist sig offentligt i korte glimt. 

Harry og Meghan har blandt andet delt mad ud til trængende familier i Los Angeles, hvor parret nu bor, og i sidste uge hjalp de en velgørenhedsorganisation med at bage til familier i nød.

Og selvom det ikke er meget, vi ser til dem, så arbejdet hertugparret angiveligt på en masse projekter i kulissen. 

Det amerikanske ugeblad People skriver, at et af parrets hjertesager er hadefuld tale på nettet, og netop nu er de i samarbejde med National Association for the Advancement of Colored People, Color of Change og  Anti-Defamation League i gang med at søsætte kampagnen "Stop Hate for Profit Campaign".

Her opfordrer parret til, at direktører verden over går sammen og boykotter Facebook for at sende et stærkt budskab.

Facebook tjener sine milliarder på annoncering, og det er her, Harry og Meghan vil ramme dem.

Det sociale medie er i årevis blevet kritiseret for at tillade annoncer med politiske budskaber - også budskaber, som indeholder usande informationer og løgne. 

- Over de sidste uge er dette emne blevet mere og mere vitalt, og de har arbejdet med at opfordre globale direktører til at være solidariske med borgerrets- og raceretfærdighedsgrupper som NAACP, Color of Change og Anti-Defamation League, som efterlyser strukturelle ændringer i vores online-verden, røber en kilde til People

Konkret opfordres der til, at firmaer en enkelt dag dropper at købe annonceplads hos Facebook. 

- Lad os sende Facebook en stærk besked: Jeres overskud skal ikke promovere had, snævertsynethed, racisme, antisemitisme og vold, lød det fra bevægelsen, som 17. juni indrykkede en stor annonce i Los Angeles Times.

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close