Kendte28. januar 2023 (opd. 29. januar 2023)

Mathilde Gøhler om Instagram: Kulturen går en forkert vej, hvis du skal være uperfekt

I et nyt interview forsvarer Mathilde Gøhler sin indflydelse på perfekthedskulturen blandt unge Instagram-brugere
Remee Jackman er ligesom Mathilde Gøhler medejer af influencerbureauet Social Works.
Remee Jackman er ligesom Mathilde Gøhler medejer af influencerbureauet Social Works.
 Foto: Dan Mariegaard

LÆS OGSÅ: Mathilde Gøhler tager en formue for dine likes

I en tid, hvor det er blevet trendy at dele det sure med det søde, og måske endda dyrke tabuerne og lufte det beskidte vasketøj, trækker Mathilde Gøhler i den anden retning.

Og det er helt bevidst, fortæller modellen i et interview med Berlingske, hvor hun deltager sammen med Social Works-kollega Nina Shini.

Her bliver influenten, der har 1,3 millioner følgere på Instagram, spurgt, hvilke overvejelser hun gør sig om det, hun signalerer på sociale medier – og her fokuserer hun på, at hun selv er glad for at se indhold i den genre, hun selv deler:

Smukke billeder.

Mathilde Gøhler fik 1.750 for sin første neglelakreklame på Instagram. I dag tjener hun flere 100.000 kroner på et enkelt opslag.
Mathilde Gøhler fik 1.750 for sin første neglelakreklame på Instagram. I dag tjener hun flere 100.000 kroner på et enkelt opslag.
 Foto: Kaspar Wenstrup

Hun kan godt forstå, at andre kan have behov for at et opgør med perfekthedskulturen, men det er ikke sådan, hun selv ønsker at bruge Instagram. Det er hun for privat til.

– Kulturen går en forkert vej, hvis du skal være uperfekt, siger Mathilde Gøhler i interviewet.

Her kommer hun også ind på de høje forventninger der er til, at hun belyser store og vigtige emner på sin platform, hvor hendes målgruppe ifølge Social Works er mellem 18 og 54 år.

Det kan være kritik af krigen i Ukraine eller støtte til bevægelsen Black Lives Matter.

– Man kan ikke gøre noget rigtigt. Man bliver hamret ned, når man begynder at poste sådan noget, forklarer modellen, som mener, der er "meget hetz" mod influenter.

Senest kom Mathilde Gøhler i stormvejr, fordi hun delte et foto af sine døtre i Balenciaga-tøj.

Sponsoreret indhold