Kendte14. december 2022

Mathilde Gøhler trækker i land: Sletter billede af datteren i Balenciaga

Uden at tilknytte en lang forklaring har den danske model nu slettet billedet af datteren Kenya, der var iført tøj fra det stærkt omdiskuterede designermærke Balenciaga
For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.
Remee og Mathilde kommer med løfte: Kenya skal være storesøster
 Video: Aller TV

En stor del af Mathilde Gøhlers følgere udtrykte deres forundring over et af modellens seneste opslag, hvor døtrene Lelou og Kenya optrådte.

Sidstnævnte var nemlig iklædt tøj fra det berømte designermærke Balenciaga, der for uger tilbage reddede sig en plads i midten af en global medieorkan.

Det skete, da deres ret så uheldige kampagne satte dem i direkte forbindelse med pædofili.

Som man her på SE og HØR kunne læse, forsvandt kommentarerne én efter én. Men mange af dem kunne læses som direkte kritik af Gøhlers beslutning om tilsyneladende ignorere al balladen om Balenciaga.

– Jeg er i chok! Du støtter bogstaveligt talt pædo***. Jeg elsker at følge dig, men du er også cancelled, lød det fra én af hendes 1,3 millioner følgere, som man må gå ud fra siden har ramt ”unfollow”-knappen på Mathildes profil.

Mathilde Gøhler har besluttet at fjerne billedet af datteren i Balenciaga 
Mathilde Gøhler har besluttet at fjerne billedet af datteren i Balenciaga
 Foto: Dan Mariegaard

Besøger man Mathilde Gøhlers profil onsdag formiddag, finder man ikke længere det stærkt omdiskuterede billede af børnene.

Overfor BT forklarer hun, at hun har slettet billedet. Og at det var af ældre dato.

Model og influencer Mathilde Gøhler oplyser desuden, at tøjvalget på billedet af hendes børn var taget af en stylist.

- Jeg har slettet billedet, da det var et ældre billede fra en skydning og ikke vores eget tøj, men styling fra en stylist. Jeg syntes bare, det var et dejligt billede af pigerne, og der lå mit fokus. Derfor er billedet også slettet nu, og jeg har derfor ingen yderligere ting at sige dertil, skriver hun til B.T.

I slutningen af november røg det spanske modehus ind i problemer i forbindelse med lanceringen af en ny kollektion og offentliggørelsen af deres nye kampagne.

I kampagnen benyttede de sig af modeller helt ned i to-tresårsalderen som blikfang. På billederne kunne man se de helt små børn kramme med bamser, der var klædt i bondage-outfits. Og det fik folk til at fare i blækhuset og beskylde modegiganten for at seksualisere børn.

Sponsoreret indhold