Coldplay skal fyre den af til Super Bowl

Forsanger Chris Martin og resten af drengene i bandet Coldplay kan se frem til rigtig god reklame på amerikansk tv under Super Bowl

Forsanger Chris Martin og resten af drengene i bandet Coldplay kan se frem til rigtig god reklame på amerikansk tv under Super Bowl

Foto: All Over Press

Det bliver det britiske band Coldplay, som skal underholde publikum og tv-seere i pausen under årets Super Bowl til næste år.

Dermed skal forsanger Chris Martin indtage scenen under kampen den 7. februar i San Francisco i Californien. Det skriver sodavandsgiganten Pepsi, der sponsorerer showet, på Twitter.

Den årlige Super Bowl er det mest sete begivenhed på amerikansk fjernsyn og tiltrækker flere end 100 millioner seere.

Coldplay har været i Danmark flere gange, blandt andet da det var et af hovednavnene på Roskilde Festival i 2003 og 2009 samt 2012, da de gav koncert i Parken, hvor billetterne blev udsolgt.

Bandets kommende album "A Head Full of Dreams" kan ikke streames på de sædvanlige tjenester, når det offentliggøres fredag 4. december. I stedet er det kun tilgængeligt på forudbetalte tjenester som Tidal og Apple Music.

Det forventes dog, at albummet med tiden kan streames fra Spotify efter dets offentliggørelse, som det skete med de seneste to albums.

Sidste år optrådte Katy Perry til Super Bowl, og før hende har blandt andre Beyoncé og Madonna indtaget scenen, mens Janet Jackson skabte overskrifter, da Justin Timberlake rev i hendes top og blottede et bryst.

Om Coldplays sceneoptræden bliver lige så opsigtsvækkende må vente til 7. februar næste år, når de to bedste hold i NFL indtager grønsværen.

Find din favorit kendis her:

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close