Mathilde Gøhler og Nina Shini overrasket af kritiske spørgsmål fra journalist

LÆS OGSÅ: Så meget tjener influencernes stenrige agenter
Hvad der skulle være et storslået interview om et ti år langt samarbejde endte med en lunken følelse hos Mathilde Gøhler og Nina Shini.
Tilbage i januar havde de to kvinder inviteret Berlingske ind hos influencerbureauet Social Works, hvor Nina Shini er direktør og Mathilde Gøhler partner.
Men spørgsmålene var ikke lutter fejring og lykønskninger, hvilket specielt overraskede Nina Shini.
Det kan man se i det nyeste afsnit af ”Stories for millioner”, der kan ses på DR TV.
– Interviewet går ikke helt, som jeg havde håbet på. Det begynder at tage en anden drejning, end det som var tiltænkt.
– Vi havde tænkt, at det skulle handle om forretningsvinklen og vores ti år i branchen, lyder det i programmet fra direktøren.
Journalisten vil blandt andet have Mathilde Gøhler og Nina Shini til at forholde sig den store magt, der er ved at have en følgerskare på over en million personer.
– Kan man sige, at Social Works har været med til at tjene jeres millioner på, at der er unge, der har fået det dårligt med sig selv, lyder et af spørgsmålene, som forretningskvinderne ikke havde regnet med.
Det afviser Nina Shini, der til gengæld gerne vil anerkende, at influencere med mange følgere har en stor magt og skal tænke over, hvad de poster.
– Det overvælder os lidt, at der kommer så mange kritiske spørgsmål i vores jubilæumsportræt, for vi føler, det er en fejring og en positiv historie.
– Selvfølgelig er der en masse ting, man skal forholde sig til. Men at det ligesom skulle fylde det hele, det havde vi ikke lige regnet med, siger Nina Shini om situationen.
Kritik eller ej så sover både Mathilde Gøhler og Nina Shini formentlig godt om natten. Pengene vælter i hvert fald ind i firmaet.
I programmets første sæson fortalte direktøren, at Social Works omsætter for omkring to millioner kroner om måneden.
Det er blandt andet takket være Mathilde Gøhler, der kan hive et sekscifret hjem på et samarbejde med et brand.