Reality 1. september 2021

Corona-mareridt efter "Løvens Hule": Katrine Lee skulle sælge badetøj i snevejr

Christian Arnstedt havde forudset det, men Copenhagen Cartel nåede ikke at omstille sig til vintersæsonen, før coronaen ramte, og pludselig skulle "Løvens Hule"-deltager Katrine Lee Larsen sælge badetøj i snevejr.
Foto: Copenhagen Cartel og Honey Studio

Det var et markedsføringsmareridt, Katrine Lee Larsen stod overfor, da kameraerne slukkede for den sidste sæson af "Løvens Hule".

Katrine Lee Larsen var ved at bygge Copenhagen Cartel op - en bæredygtig virksomhed, der sælger bikinier og badedragter lavet af plastik fra havet.

Men at få startuppen til at vokse midt under en pandemi og en verdensomspændende lockdown, der både forhindrer folk i at tage på badeferier, og produkterne i at nå frem, gjorde det svært at overbevise danske forhandlere om at sælge badetøj midt om vinteren.

- Det har været et fuldstændig sindssygt år, fortæller Katrine Lee Larsen.

Hun blev af investoren Christian Arnstedt, som hun mødte i "Løvens Hule", advaret om vigtigheden i at få udvidet varesortimentet, så det ikke var så sæsonsårbart.

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

- Det gik vi i gang med, med det samme. Men inden produktudviklingen og selve produktionen var på plads, blev vi ramt af vinteren og lockdown, uddyber Copenhagen Cartels CEO.

Helt konkret betød det, at den sårbarhed løven havde advaret om, blev en realitet.

Foto: Copenhagen Cartel og Honey Studio

Katrine Lee Larsen i sin butik. Foto: Copenhagen Cartel og Honey Studio

- Det var ekstremt hårdt. Varerne kom ikke, og jeg skulle samtidig on-boarde badetøjsforhandlere i snevejr. Og så havde jeg også lige et kamerahold i nakken. Men det lykkedes. Faktisk gik vi langt over målet, siger Katrine Lee Larsen.

I april kunne Copenhagen Cartel fortælle om en vækst på 3.500 procent i første kvartal af 2021, nye produkter og kollektioner, ny stor flagship store i hjertet af København, og nu også ni ansatte.

Kvinder over hele landet støtter brandets mission, og blandt Copenhagen Cartels kunder tæller markante profiler som radiovært Sara Bro, H.K.H. Kronprinsesse Mary og OL-svømmer Jeanette Ottesen.

Katrine Lee Larsen er ikke i tvivl om, hvorfor Copenhagen Cartel har kunne skabe de resultater, på trods af virksomhedens store udfordringer.

Foto: Copenhagen Cartel og Honey Studio

Katrine Lee Larsen og "løven" Christian Arnstedt til affaldssamlingsevent med Copenhagen Cartel. Foto: Copenhagen Cartel og Honey Studio

- Copenhagen Cartels purpose er først og fremmest at sætte fokus på problemerne med plastik i havene. Det er den mission, der gjorde, at Christian Arnstedt blev vores investor. Det er det samme purpose, der har fået vores kunder, samarbejdspartnere og forhandlere til at tage chancen med en lille grøn startup, konkluderer en meget stolt og glad Katrine Lee Larsen.

Herningenserens gennemført grønne ide om at hente plastik op fra havet, og omdanne det til højkvalitetsnylon til badetøj, vandt Christians Arnstedts investorhjerte, og i den nyeste sæson af "Løvens hule – velkommen til virkeligheden", følger vi iværksætteren og hendes startup, Copenhagen Cartel, efter hendes medvirken i sjette sæson af "Løvens hule".

Se hele historien om Katrine Lee Larsens corona-år i det nyeste afsnit af "Løvens Hule" på DRTV lige nu.

Sponsoreret indhold