Shell: Vi føler med Gustav - men det er en ren forsikringssag

Gustav er mærket af oplevelserne i barndommen.

Gustav er mærket af oplevelserne i barndommen.

Foto: Thomas Laursen



Realitystjernen Gustav Salinas har de senest dage udbredt sig med sin utilfredshed over Shell, fordi hans bil blev beskadiget i en bilvask, og fordi han efterfølgende følte sig dårligt behandlet af selskabet.

Taget og frontruden på Gustavs helt nye BMW blev beskadiget, mens han sad inde i bilen under vasken, og han frygtede, at ruden skulle briste.

LÆS OGSÅ: Gustav: Jeg har mentruation og tager et varmt bad

Efterfølgende har han på Facebook været ude med riven efter Shell og den konkrete Shellstation på Vermlandsgade 41 på Amager.


Gustavs forrude efter bilvasken. Det er endnu ikke afgjort, om Gustav begik fejl, eller om dr var en fejl på vaskeanlægget. (Foto: Facebook)

Gustav har hældt mere vand ud af ørerne, end der angiveligt trængte ind i bilen under den ulykkelige bilvask, så vi nøjes her blot med et enkelt citat fra tv-stjernen, efter at han overlevede både bilvasken og en bustur fra Amager til Frederiksberg:

LÆS OGSÅ: Gustavs nye BMW smadret

- Jeg har aldrig følt mig så nedgjort og dårligt behandlet i mit liv. Chefen for Shell på Vermlandsgade grinede af mig, og på hovedkontoret sagde de, at det ikke var deres ansvar at give mig en lånebil. Håber de snart vil tage ansvar for den frygtelige episode og komme med en offentlig undskyldning for hele måden situationen er blevet håndteret på, skriver Gustav på sin Facebook-profil.

På SE og Hørs Facebook-side var de fleste af de, der kommenterede denne del af vaske-føljetonen, på Gustavs side og mente, at Shell kunne have håndteret sagen anderledes.

Men fra Shells side mener man, at sagen er håndteret helt efter bogen.

Forpagteren af Shellstationen på Vermlandsgade 41, Jimmy Petersen, har stor sympati for Gustav og er ked af, at hans bil er blevet beskadiget, men han kan ikke til fulde genkende Gustavs udlægning af forløbet.

- Jeg forstår til fulde, at han er ked af det, men min forretningsfører, som Gustav talte med om mandagen, kan ikke genkende, at han skulle have grinet, men udtrykte i stedet sympati med Gustav, siger Jimmy Petersen til SE og HØR..

Hvorvidt bilen er blevet beskadiget som følge af en fejl fra Gustavs side eller en fejl på vaskeanlægget klarer Gustavs og Jimmy Petersens forsikringsselskab.

- Det er faktisk en ren forsikringsssag mellem mit og Gustavs forsikringsselskab. Hvis der er en fejl på vaskeanlægget, tager mit selskab regningen, og der er en god dialog i gang mellem selskaberne, siger Jimmy Petersen.

LÆS OGSÅ: Gustav fik tæsk som barn

Om Gustavs dialog med hovedkontoret om en lånebil, siger Shell Danmarks kommunikationsdirektør, Regitze Reeh.

- Kundeservice fortalte kunden, at dette spørgsmål var en sag mellem kundens og tankforpagterens forsikringsselskab, siger Regitze Reeh.

Forpagter Jimmy Petersen er i dag blevet kontaktet af Gustavs advokat.

LÆS OGSÅ: Gustav rasende på Shell

- Han ville hjælpe sin klient og ville drøfte lånebil-spørgsmålet. Jeg forklarede, at dette også er en forsikringssag, og at det normale ville være, at Gustav på sit autoværksted beder om en lånebil, og at betalingen for denne i sidste ende afklares mellem forsikringsselskaberne, og det svar stillede advokaten sig tilfreds med, siger Jimmy Petersen til SE og HØR.

Gustav er så småt ved at falde ned oven på weekendens batalje i vaskehallen, og han er nu tilbage i bedre humør og opfordrer på Facebook så mange som muligt til at komme i City 2 i Taastrup på lørdag, hvor han signerer sin biografi, "Gustav - Mit Sande Jeg".



Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close