Nyheder19. juli 2018

Kim Kardashian sagsøgt for kopi af logo

Hun har tjent 32 millioner kroner på parfumen, som - hvis logo og navn - en amerikansk virksomhed mener, at hun har tyvstjålet
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/18.03600052_0.jpg
 Foto: All Over

Kim Kardashian har netop lanceret sin nye parfume "Vibes", men det skaber allerede problemer.

En amerikansk marketingsvirksomhed mener nemlig, at reality-baben har valgt et logo, der er lige lovlig velkendt.

Ifølge virksomheden Vibes Media har Kim både hugget navnet og formen på deres logo, som de mener er ens med formen på hendes parfumeflaske.

Derfor har de valgt at sagsøge hende. Det skriver TMZ.

(Artiklen fortsætter under billedet)
Marketingsvirksomheden til venstre, Kims parfume til højre:

https://imgix.seoghoer.dk/skaermbillede_2018-07-19_kl._19.25.00.png

Virksomheden, som har base i Chicago, forlanger, at alle flasker bliver destrueret og derudover vil de også have en erstatning.

Hvor meget de forlanger, er endnu ukendt.

Kim Kardashian lancerede sin parfumeserie, Kimoji, i tirsdags, og den består af tre parfumer: Vibes, som er i lidt af en kattepine, Peachy og Cherry, som altså ikke har skabt hende problemer endnu.

Selv om det er ganske kort tid siden, at parfumen blev tilgængelig, så har Kim fået en fremragende start.

(Artiklen fortsætter under billedet)

https://imgix.seoghoer.dk/26.03854498.jpg
 Foto: All Over

Efter fem minutter havde parfumerne indtjent 32 millioner kroner.

Og det er ovenikøbet selv om hun har valgt ikke at markedsføre parfumerne.

I stedet har hun brugt sit netværk. Blandt andre hendes søstre har reklameret for produkterne på Instagram.

Sponsoreret indhold