Mette-Marit misbrugt

Mette-Marit.

Mette-Marit.

(Foto: All Over)

Den norske kronprinsesse Mette-Marit må endnu en gang se sit gode navn og rygte blive sværtet til i falske annoncer på Facebook. 

Denne gang er det et firma, der sælger ansigtscreme, der misbruger prinsessens navn for at reklamere for deres produkter. 

Det skriver NRK.

- Mette-Marit har fået et yngre og bedre udseende, siden hun giftede sig med prins Haakon Magnus og officielt blev en del af den kongelige familie, står der blandt andet i annoncen, skriver NRK. 

NRK selv er også hevet med ned i sølet. Deres navn bliver nemlig også misbrugt i den samme annonce.

Den falske annonce hævder også, at den norske kongefamilie er rasende over, at cremen, som Mette-Marit bruger, kun koster 40 kroner. 

Artiklen fortsætter efter billedet


Sådan ser noget af den annonce, som Mette-Marit bliver misbrugt i, ud. 

I det norske kongehus ser man med alvor på sagen. 

- Vi har haft kontakt med Facebook over længere tid om at fjerne annoncerne hos dem, og vi kontakter også andre aktører, der bliver misbrugt til at sprede annoncerne. Kongehusets medlemmer skal ikke bruges i annoncer, og det er beklageligt, hvis folk bliver snydt af denne falske annoncering, siger det norske kongehus' kommunikationschef Ole Edvard Wold-Reitan til NRK

Det er ikke første gang, at Mette-Marit bliver misbrugt i den slags annoncer her. 

Tilbage i 2013 var hun ufrivilligt med i reklamer for slankemidler. Også dengang reagerede det norske kongehus med foragt. 

Hun er også blevet misbrugt i en sexannonce tilbage i 2012. 

Mary også misbrugt

Mette-Marit er dog ikke den eneste kongelige, der må se sit ansigt blive misbrugt i reklamer for skønhedsprodukter.

Tidligere på året var det Mary, der stod for tur

- Jeg bruger ikke en masse make-up og det har jeg Perlelux at takke for. Produktet har virkelig forbedret min hud på meget kort tid, og jeg kan næsten ikke tro mine egne øjne når jeg kigger i spejlet. Jeg elsker min hud nu, og hader at gemme mig bag et tyk lag af make-up. Det er slet ikke ualmindeligt at jeg næsten aldrig har make-up på mere, fortalte kronprinsesse Mary i en reklame for Perlelux.

Problemet var bare, at det hele var fup. Kronprinsesse Mary havde aldrig takket ja til at reklamere for produktet, og kronprinsessen havde heller aldrig talt rosende om produktet.

 - Det er ikke tilladt at gøre brug af den kongelige familie i reklamer og markedsføring, hvilket den pågældende hjemmeside vil blive gjort opmærksom på, oplyste Kongehusets kommunikationsafdeling i den forbindelse til Ekstra Bladet

 

Find din favorit kendis her:

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close