Kendte12. juli 2016

Se chefens svar: Rema-kunde fik ekspedient med ADHD til at græde

En uforskammet kunde svinede en ekspedient i Rema 1000 i Aarhus til. Nu går chefens svar viralt
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/rema-1000.jpg
 (Foto: All Over Press)
En ubehagelig episode i Rema 1000 i Frederiksgade i Aarhus mandag aften går nu viralt, efter at chefen i butikken er kommet en af sine ekspedienter til undsætning på Facebook. Den kvindelige ekspedient, der lider af ADHD, blev overfuset af en meget ubehagelig kunde.
Her er souschefen Daniels version af forløbet: - Hej! Ja dig! Du ved hvem du er. Du var hernede i butikken og handle i dag for cirka en time siden. Du ser at der er gang i alle vores kasser, alle medarbejdere har travlt med at betjene kunder og der er kø. Du kommer hen til ekspedienten i kasse 1. Ekspedienten laver en fejl, da et nedsat-klistermærke fra en vare er faldet af, så du ikke får den rabat du skulle have haft. Dette gør dig så arrig, at du råber af kasseekspedienten. Du ser at hun bliver forskrækket og faktisk ret hurtigt får tårer i øjnene af de hårde ord du efterfølgende sender efter hende. Hun indrømmer sin fejl og siger at hun nok skal få det rettet. Det stopper dig ikke. Du bliver endnu mere sur. Ekspedienten fortæller dig at hun har ADHD og nemt kan blive stresset, så hun beder dig give hende en chance for lige at få tid til at få det rettet i systemet og givet dig pengene retur. Herefter råber du at hvis hun har ADHD så burde hun da slet ikke arbejde her!, skriver Daniel på Facebook.
Ekspedienten tog angrebet fra kunden meget nært. - Du ser at ekspedienten nu bryder fuldstændig sammen og begynder at græde. Hun siger du skal stoppe med at snakke sådan. Flere andre kunder kommer hen til dig og beder dig tage det roligt nu. Alle mennesker i de andre køer har vendt sig og står og kigger på dig. Køerne er rigtigt lange, vi har travlt og vi har ikke flere medarbejdere til rådighed. Du bliver ved. Ekspedienten kan ikke holde til mere og kan næsten ikke snakke fordi hun er ked af det. Til sidst forlader du butikken, skriver Daniel direkte henvendt til den uforskammede kunde.
Han roser sin ekspedient til skyerne. - Du fik ødelagt en persons dag, en person der ellers hver dag gør sit bedste på sit arbejde og gør en fantastisk indsats overfor vores kunder. Hun har ADHD, det er rigtigt. Men på trods af hendes udfordringer gør hun det så fantastisk, og hun har LIGE så meget ret til at være her som alle os andre!, skriver Daniel.
Til sidst takker Daniel alle kunderne for deres støtte til den ulykkelige ekspedient. Daniels opslag er delt over 2.000 gange og har afstedkommet mere end 500 positive kommentarer. Se hele opslaget og alle kommentarerne her:

Sponsoreret indhold