Kendte20. marts 2015

Klagede over isens smattede ansigt: Her er Friskos geniale svar

Maja synes ikke om Filur-isens smattede ansigt
Af af
Maja synes ikke om Filur-isens smattede ansigt - derfor har hun skrevet til Frisko
Maja synes ikke om Filur-isens smattede ansigt - derfor har hun skrevet til Frisko
 Foto: Facebook



Hvem har ikke en varm sommerdag været et smut forbi isbutikken for at få fingre i en læskende Filur-is?

Og hvem har ikke prøvet at blive en smule skuffet, når isen er pakket ud, og man opdager, at det smilende ansigt slet ikke er så muntert i virkeligheden?

LÆS OGSÅ: Fire-årig blev kaldt grim i skolen - her er hendes geniale svar

Den situation har Maja fra Næstved hvert fald stået i flere gange, og det fik for nyligt Maja, der er mor til en datter på fire år, til at skrive en besked til isproducenten bag Filur-isen, Frisko.

https://imgix.seoghoer.dk/legacy/media/8e0609c37eec4895bf44331d81293438.jpg



Filur vedhæftede dette billede, da isproducenten svarede på Majas henvendelse (Foto: Frisko/Facebook)

LÆS OGSÅ: Morten Resen svinet til på Facebook: Her er hans geniale svar

"Hej Frisko.
Filur-is er en gammel kending og en super is. Den er kendt for sit glade ansigt og børn vælger den konstant, fordi de blir tiltalt af det smilende ansigt.
Men hvor ville det dog være dejligt, hvis ansigtet på isen lignede bare en smule det på billedet.
Gang på gang har jeg en datter der vælger isen og blir så skuffet når papiret kommer af, fordi der bare er noget rødt klatværk og intet ansigt.
Ku man forestille sig at I fik lavet jeres maskine til at producere det, I rent faktisk reklamere med? M.v.h. Maja - mor til Annabella på 4,5."

Maja havde måske forventet, at 'is-sagen' ville smelte væk, men på rekordtid har over 2.400 mennesker på Facebook 'liket' hendes henvendelse, lige som den har affødt flere kommentarer - blandt andre fra Frisko, der kommer med et - ret så genialt - svar:

LÆS OGSÅ: Kaldte dreng med Downs for grim... mors svar er genialt

"Kære Maja
Tak for din henvendelse. Du har ret i, at vi går meget op i vores brand og kundetilfredshed, og vi forsøger konstant at sørge for, at vores kunder har en god oplevelse med vores is. Enhver Filur is har sit eget ansigt, og det er ikke hver gang vores maskiner, kan få den til at smile helt efter hensigten. Det er en teknologisk Filurlighed, vi ikke helt har knækket endnu.
Håber alligevel at Filuren kan give dig og din datter et smil på læben."

Hele is-affæren har fået mange til at juble over Friskos svar - og til blot at tilkendegive, at isen bare er perfekt trods et klattet ansigt:

- Frisko!! jeg ville bare skrive at jeg virkeligt elsker jeres is, og fuck alle dem der hater på at jeres ansigter er udtværede, det er smagen der tæller! ?#?FreeTheFrisko?, skriver en Filur-fan således, mens en anden kommer med en opfordring:

- Brug et minut på at lære jeres børn at ligegyldigt hvordan isen ser ud udenpå er den god indeni For gul? For pink? Sur? Glad? Tværet? Vi lever i et land hvor vi har råd til at give vores børn is - det er fucking fantastisk!

- Man bliver nødt til at fortælle børn de skal vælge denne is fordi den smager super godt ?? og at det ikke alt kan lade sig gøre at få et smilende ansigt på en is....
Jeg har aldrig set det som et problem, vi køber isen fordi vi elsker den ?? Det er den bedste is Frisko har lavet og jeg håber ALDRIG de tager den ud af deres produktion!!!!!!
Hilsen en stor Filur elsker!

Sponsoreret indhold