Kendte11. april 2024

Kims Chips reagerer på afgørelse: - Det ændrer vores fremtidige planer

Kims Chips Battle har fået en streg i regningen, fordi myndighed har vurderet, Kims reklamerede til børn og gik imod deres eget kodeks. Det får nu konsekvenser for fremtidige samarbejder
Kims blev grundlagt i 1961.
Kims blev grundlagt i 1961.
 Foto: Tim Kildeborg Jensen/Ritzau Scanpix

LÆS OGSÅ: YouTuber Mads Gottlieb fra "Gutterne" droppet af Kims øjeblikkeligt

Colosseum stod klar, og gladiatorerne i form af Anders Hemmingsen, Morten Münster, Jasmin og Mika og Gutterne var parate til et blodbad.

Hvem af de fire influencere vinder dysten om de bedste chips i Kims Chips Battle?

Det står stadig uklart, og nu har kampen taget en uventet drejning.

For Kims Chips Battle er imod branchens eget kodeks om ikke at lave markedsføring, der rammer børn.

Det vurderer Dansk Industris Forum for Fødevarereklamer.

Derfor har SE og HØR hevet fat i kommunikationschef hos Orkla Danmark, der ejer Kims, Kim Ege Møller.

Og her er meldingen klar:

- Vi er i gang med at planlægge lang tid frem ift. hvad vi skal de kommende år. Afgørelsen her betyder noget for, hvordan vi planlægger og strukturerer fremover, fortæller han og fortsætter:

- De (Dansk Industris Forum for Fødevarereklamer, red.) siger klart, at det skal være muligt for virksomheder at arbejde sammen med influencere og bruge sociale medier. Men det er klart, det skal foregå ordentligt. Det skal foregå på en måde, hvor vi ikke rammer børn.

Til DR fortæller Kim Ege Møller, at Kims ikke har tænkt sig at fjerne de poser, der allerede eksisterer fra de førnævnte influencere, fra hylderne.

Det ville ifølge kommunikationschefen ikke give mening, da kampagnen alligevel stopper i uge 18.

Kims har tidligere lavet samarbejde med fx diamantfamilien.

LÆS OGSÅ: Forbrugerrådet Tænk mod Kims: Rammer Jas & Mika, Morten Münster, Anders Hemmingsen og Gutterne

Sponsoreret indhold