Kendte 21. juni 2018

Burger King i shitstorm efter opsigtsvækkende VM-kampagne

Burgergiganten udloddede et livslangt forbrug af Whoppere, men konkurrencebetingelserne vakte - forståeligt nok - forargelse
Foto: All Over Press

VM-feberen raser, og diverse firmaer benytter sig af lejligheden til at finde alle mulige og umulige VM-vinkler, så de kan sælge deres produkter til ivrige fodboldfans. 

Et af de firmaer er Burger King, og deres russiske afdeling er endt i lidt af en shitstorm, efter de rullede en opsigtsvækkende kampagne ud på de sociale medier. Det skriver The Guardian

I et opslag på det sociale medie VK, der er den russiske version af Facebook, satte den russiske afdeling af Burger King tirsdag gang i en opsigsvækkende konkurrence. 

Præmien lød på 3 mio. russiske rubler, hvilket svarer til 303.000 kr., og et livslangt forbrug af Whoppere til den eller de kvinder, der formår at blive gravid med en fodboldspiller, der spiller til VM i Rusland.

Men Burger King fik så mange klager over den kontroversielle konkurrence, at den kort efter blev fjernet igen.

Burgerkæden beklagede og oplyste, at alt materiale om konkurrencen var blevet fjernet fra diverse sociale medier. 

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

Sponsoreret indhold