Hollywood12. oktober 2016

Sådan: Første mand som kampagnemodel for stort makeup-mærke

Makeup-artisten James Charles har fået æren af at være den første mand nogensinde til at være kampagnemodel for CoverGirl.
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/pink_covergirl.jpg
 Foto: All Over Press

Han er bare 17 år, men han har allerede nået en kæmpe milepæl i sit liv. James Charles har nemlig fået lov til at være den første mand til at lægge ansigt til de verdensomspændende kampagner for CoverGirl.

Den unge makeup-artist har sin egen Youtube-kanal, hvor han giver råd til at lægge den perfekte makeup, og så har han tæt ved en halv million følgere på sin Instagram-profil.

På selvsamme profil kunne man se den unge fyr dele sin begejstring for sin nye rolle, da han fortalte om sit nye samarbejde med CoverGirl. Det er svært at tro, at det kun er et år siden, at James Charles begyndte at lægge makeup og søsatte sin Youtube-kanal og Instagram profil. Det er dog den store begejstring fra hans følgere, der har sat ham på CoverGirls radar, og det har gjort ham til den første mandlige talsperson for firmaet til at pryde reklame-kampagnen.

CoverGirl Cosmetics laver makeup til unge kvinder verden over, og ,asser af kendte kvinder har indtil nu prydet reklamekampagnerne for det store makeup-mærke. Blandt andet har Pink, Drew Barrimore, Taylor Swift og Rihanna været at finde på plakater og i reklamer for mærket. Kvinderne har nemlig fungeret som talskvinder for CoverGirl Cosmetics. I 2013 blev det Katy Perry, der overtog faklen, og i 2016 trådte Zendaya til.

Ringer der en lille klokke, når du hører navnet CoverGirl, så er det nok fordi, du har hørt det i et meget populært TV-show. CoverGirl var nemlig sponsor på "Americas next top model" i flere år i træk, og vinderen af model-konkurrencen vandt således en kæmpe kontrakt med firmaet samtidig med, at de fik deres egen reklame-kampagne.

Sponsoreret indhold