Død Diana misbruges

Nogle firmaer vil gøre alt for at sælge deres produkter - også selv om man træder på en hel nations følelser.
På kæmpestore billboards i det sydlige Kina kan man lige nu se en usmagelig reklame for lingeri-mærket Jealousy International. Udover lækkert og frækt undertøj har modellen har fået afdøde prinsesse Dianas hoved klistret på.
Læs også: Svigerfar sexanklaget

Reklamen som pryder gadebilledet i det sydlige Kina lige nu (Foto: All Over)
Fotoet ledsages af teksten:
"Feel the romance of British royalty, Diana underwear", hvilket frit kan oversættes til "Få følelsen af britisk kongelighed, Diana undertøj".
Læs også: Dødsbilen til salg
Reklamen er lavet, så den falder sammen med 10-året for prinsessens død, der sendte verden i sorg den 31. august 1997.
En engelsk borger i Kina blev chokeret, da han stødte på annoncen i en lufthavn:
- Jeg hentede min bagage fra båndet, da jeg så reklamen på en skærm. Jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne, siger han til pressen.
I England er det forbudt at bruge de kongelige til at promovere og sælge varer, men myndighederne kan intet gøre, når det drejer sig om overtrædelser udlandet.
Se også: Kongeligt galleri