Hollywood3. september 2010

Død Diana misbruges

Et skruppelløst kinesisk firma slår plat på den engelske prinsesses tragiske død. Se billedet her
https://imgix.seoghoer.dk/media/se-og-hoer/2010/kendte-udland/september/dianastort2-jpg.jpg
 Foto: All Over

Nogle firmaer vil gøre alt for at sælge deres produkter - også selv om man træder på en hel nations følelser.

På kæmpestore billboards i det sydlige Kina kan man lige nu se en usmagelig reklame for lingeri-mærket Jealousy International. Udover lækkert og frækt undertøj har modellen har fået afdøde prinsesse Dianas hoved klistret på.

Læs også: Svigerfar sexanklaget


https://imgix.seoghoer.dk/legacy/media/se-og-hoer/2010/kendte-udland/september/dianatekst-jpg.jpg


Reklamen som pryder gadebilledet i det sydlige Kina lige nu (Foto: All Over)

Fotoet ledsages af teksten:

"Feel the romance of British royalty, Diana underwear", hvilket frit kan oversættes til "Få følelsen af britisk kongelighed, Diana undertøj".

Læs også: Dødsbilen til salg

Reklamen er lavet, så den falder sammen med 10-året for prinsessens død, der sendte verden i sorg den 31. august 1997.

En engelsk borger i Kina blev chokeret, da han stødte på annoncen i en lufthavn:

- Jeg hentede min bagage fra båndet, da jeg så reklamen på en skærm. Jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne, siger han til pressen.

I England er det forbudt at bruge de kongelige til at promovere og sælge varer, men myndighederne kan intet gøre, når det drejer sig om overtrædelser udlandet.

Se også: Kongeligt galleri













Sponsoreret indhold