Annonce
Det frække5 timer siden

Sådan datede du i 2025: Med AI, kærlighedssprog og stjerner på

Datingapps afslører intime detaljer om singlers adfærd
Phone, happy and selfie of woman in bathroom with smile for natural social media beauty in mirror. Reflection, happiness and skincare of wellness influencer girl with smartphone in the morning
Danske tinderbrugere afslører deres kærlighedssprog. Vi kan oplyse, at det er ikke selfies.
 FOTO: Colourbox.com

Traditionen tro ser redaktionen på Det frække tilbage på datingåret, der gik.

Det gør vi på baggrund af statistik fra Tinder, Scor og Feeld, der er en slags Scor for generation Woke.

Ja, du skal også mærke at det er jul- - Sinfuls juleudsalg har 50 procent på sexlegetøj

Vi begynder i den pæne ende, hvor Tinderbrugerne angiveligt dater på engelsk.

I hvert fald fremgår det af pressemeddelelsen fra appen, at årets datingtrends fx er Clear-Coding, Hot Take Dating og Emotional Vibe Coding.

Samlet skulle det afspejle, at 'autenticitet, følelsesmæssig tilgængelighed og en smule modig ærlighed er blevet de nye kendetegn for tiltrækning. Dating handler ikke om cringe, men om klarhed, forbindelse og at eje sin egen fortælling.’

Clear-Coding - unge singler gider ikke at afkode, hvad deres matches egentlig mener: De bruger Clear-Coding til at sige helt tydeligt, hvad de søger, uanset om det er en rigtig date, en uforpligtende flirt uden situationship-drama eller et seriøst forhold.

Dansk udviklet magic wand med dobbelt funktion - få sikker orgasme og spar 35 procent

Hot take - at stå for noget betyder rigtig meget for unge singler, ifølge Tinder. 37 procent siger, at fælles værdier er afgørende i dating. Og selv om 41 procent ikke ville date en person med modsatte politiske holdninger, siger næsten halvdelen (46 procent), at de alligevel ville overveje det. Kvinder er dog langt mindre åbne for det (35 procent) end mænd (60 procent).

Emotional Vibe Coding - følelsesmæssig tilgængelighed er attraktiv, og følelsesmæssig afstand er det modsatte. Daterne viser, at de ønsker ægte kemi uden unødigt følelsesmæssigt rod. 56 procent siger, at ærlige samtaler betyder mest, 45 procent ønsker mere empati efter et afslag.

AI - Hele 76 procent siger, at de gerne vil bruge AI i deres datingliv. De mest populære måder er at få foreslået dateidéer (39 procent), få udvalgt deres bedste billeder (28 procent) og få hjælp til bio-prompter (28 procent).

Dansk design af sexede hipster-trusser med fræk hemmelighed - fem stjerner!

Danske brugere

Mens det ovennævnte har basis i brugere fra USA, Storbritannien og Australien, har Tinder også set lidt nærmere på danske singlers bios og beskrivelser.

Her fremgår det, at Drake og Sabrina Carpenter er de mest populære artister, foran navne som Justin Bieber, Kendrick Lamar og Alex Warren. Kun et dansk act, nemlig Aphaca, spiller op med de store internationale popstjerner.

De danske tinderdatere har også et kærlighedssprog, som ikke er det samme som et erotisk sprog.

Det viser sig, at tinders danske singler oftest har samvær som deres primære kærlighedssprog. Dernæst følger fysisk berøring, omsorgsfulde handlinger, komplimenter og gaver.

Dovne mænd

Ovre på Feeld er man også ude med lidt blandet datingdata. De har har spurgt 2500 af deres brugere om datingadfærd. Hvilket afstedkommer en lille omgang heteromandebashing i Metro.

For en af grundene til, at mange kvinder angiveligt udmattes af onlinedating er, at mænd er dovne.

Syv ud af ti heteroseksuelle mænd i alderen 29 til 44 har enten aldrig opdateret eller sjældent opdateret deres datingapp-profil, siden de først udfyldte den.

Selvom de har swipet i et par år, er profilbilledet nok stadig det samme. Og det var måske allerede en anelse uldent til at begynde med.

Omvendt ændrer mænd oftere søgekriterier såsom afstand. Det får datingsjournalist Mona Chalabi til at jamre:

- Mænd ændrer deres søgeindstillinger oftere, mens kvinder bruger mere tid på at ændre deres profiler. Da jeg først så disse resultater, sukkede jeg. Jeg spekulerede på, om mænd er mere tilbøjelige til at tro, at der er noget galt med deres omgivelser, mens kvinder er mere tilbøjelige til at tro, at der er noget galt med dem selv.'

Med denne frække numse, der får fem stjerner, behøver du slet ikke en date

Feeld har identificeret fire arketyper af datingapp-brugere:

Kartografen, der konstant justerer sine afstandsindstillinger. Ingen matches? Intet problem - en 250 kilometer radius har aldrig skadet nogen.

Finjustereren, der lejlighedsvis foretager meget subtile justeringer af sin profil.

Gartneren, der tålmodigt og bevidst dyrker sin profil.

Akrobaten, der konstant eksperimenterer med forskellige søgeindstillinger.

Klassens frække dreng

Herhjemme er klassens frække dreng stadig Scor, som har en lidt ældre målgruppe, hvis man skal gå efter deres annonceringer. Deres outdoor-annoncer er i hvert fald både lumre og henvendt til liderlige mænd.

Sponsoreret indhold