Det frække14. december 2019

Det peakede på Tinder i 2019

Se her, hvad millioner af datere foretrak at fortælle i deres bio.
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/tinder_date_0.jpg
 Foto: MEGA

De tider, hvor en mand mødte en kvinde på en bar, fik hendes nummer og ringede til hende dagen efter er nok ikke helt forbi. Men det er efterhånden noget mere almindeligt, at den indledende kontakt skabes online.

Se de lækreste julegaver til frække piger

Engang var kravene ganske åbenlyse. Var du charmerende, pæn, sjov, velklædt og soigneret havde du en chance, men i dag handler det om din bio. Den information du selv skal udfylde på din profil.

Her skal du nemlig enten sørge for at skille dig ud eller spille så sikkert, at potentielle partnere ikke bliver skræmt væk og swiper til den forkerte side.

Hvert år foretager datinggiganten Tinder en rapport kaldet Tinder Year in Swipe. Her offentliggør virksomheden omfattende data baseret på deres millioner af brugere verden over.

Se de lækreste julegaver til frække fyre

2019 var året, hvor den såkaldte Generation Z – det er de 18-25-årige – tog over og nu repræsenterer majoriteten af Tinder-swiperne.

Det har også påvirket antallet af emojis. Man har nemlig oplevet en stigning i emojis, og særligt en af slagsen. Den, hvor man begraver ansigtet i hånden, er blevet brugt hele 41 procent oftere i forhold til sidste år.

Og så er der naturligvis en række emner, der har optaget brugerne. Personer, hændelser, trends som bliver nævnt i bio. Her er Jennifer Lopez samt navnesøster med efternavnet Aniston populære navne, lige som det også er tilfældet for Ariana Grande og klimaaktivist Greta Thunberg.

Er du 'real'?

Mest opadgående navn hos Generation Z var den kvindelige sanger og rapper Lizzo hos de brugere, der brugte Spotify-muligheden i appen. Ellers var de tre mest nævnte kunstnere Lewis Capaldi, JLo og altså Ariana Grande.

Har I allerede fundet hinanden? Her er gaver til frække par

Mest brugte ord til at beskrive sig selv blandt de britiske brugere mellem 18 og 25 år var ‘Real’.

Regnbueemojien blev 15 procent mere populær i 2019, og man oplevede også en stigning i More Genders-kategorien på 30 procent.

Brugerne over 25 år havde i øvrigt mere travlt end de helt unge med at nævne, hvor ofte de gik I fitnesscenter og løb maraton.

Den største stigning i antallet af nye brugere fandt man i Tokyo, mens København var på en global femteplads over nye kærligheds- og sexsøgende singler.

Sponsoreret indhold