Kendte17. november 2018

Koster 59 mio. kr.: Englands MEST ventede julereklame har Elton John i hovedrollen

Hvert år venter tusindvis af englændere i spænding på, at særligt én julereklame toner over skærmen. Nu er spændingen udløst, for det britiske varehus John Lewis har netop afsløret årets julekalender 2018. Se filmen her og bedøm selv, om den var pengene værd
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/elton_john_front.jpg
 (Foto: YouTube)

Julen er ikke kun lig med andesteg, snehvidt landskab og skøn julemusik.

Hvert fald ikke hvis vi kigger over til vores britiske naboer, der også har én anden ting, som de forbinder med den længe ventede højtid:

Hvert år venter tusindvis af julehungrende englændere nemlig i spænding på, at særligt én julereklame toner over skærmen.

For få dage siden blev spændingen udløst, for her løftede det britiske varehus John Lewis sløret for årets julereklame anno 2018.

Den nye reklame har – sammen med julekampagnen for varehuset – et svimlende budget på £7 millioner, svarende til 59 millioner danske kroner.

Men så har den da også allieret sig med Englands måske mest kendte musiker: Elton John.

Reklamen, der har fået titlen ”The Boy and The Piano”, tager et kig på musiklegendens liv og afslører den betydningsfulde julegave, som Elton John fik som barn: Nemlig et klaver.

Du kan se reklamen herunder.

Videoen til denne artikel er efterfølgende fjernet fra YouTube

Sidste år var hovedpersonerne i John Lewis’ reklame en ræv, en grævling, hunden Buster og en lille pige, der kun har ét drømmende ønske til jul: En trampolin… Og natten inden juledag sker der noget magisk i det lille hjem.

Se eller gense reklamen herunder:

I 2015 lavede John Lewis en rørende julereklame med titlen ”Man on the Moon”, der handlede om en lille pige, der gennem sit teleskop kan se en ældre og ensom mand på månen. Hun forsøger at kaste en gave op til manden, så han ikke skal føle sig ensom – og til sidst lykkes det. Hun giver manden et teleskop, så de kan ”snakke” sammen.

Se eller gense den reklame herunder:

Videoen til denne artikel er efterfølgende fjernet fra YouTube

I 2014 var omdrejningspunktet i John Lewis’ julereklame en pingvin og en dreng. Drengen og pingvinen hygger sig hver dag og leger – men en dag opdager drengen, at pingvinen føler sig ensom, fordi den ikke har en pingvin-ven. Derfor beslutter drengen sig for at overraske sin pingvin med en helt særlig julegave.

Se eller gense den reklame herunder:

Sponsoreret indhold