Viralt12. juli 2023

Ost med ost på: Burger King lancerer burger helt uden kød, men med 20 skiver ost

Osteelskere bør tage turen til fastfoodkæden Burger Kings thailandske afdelinger med det vons - deres vådeste drøm har ramt menuen
Velbekomme! Vi lander på over 2000 kalorier alene på grund af osten i dette nye Burger King-vidunder fra Thailand 
Velbekomme! Vi lander på over 2000 kalorier alene på grund af osten i dette nye Burger King-vidunder fra Thailand
 Foto: Twitter

”Dette er ikke en joke”.

Sådan lyder det forsikrende fra Burger King i Thailand, der netop har smidt en sag på menuen, der kan give os andre lyst til spontant at google, om den sydasiatiske version af aprilsnar mon falder om sommeren.

Burgeren, som nu naturligvis spreder sig på internettet i et viralt omfang, består ganske enkelt af en sesambolle og 20 (!) skriver god gammeldags, amerikansk gul ost.

Det kan man da kalde mad ud fra et både minimalistisk og yderliggående princip.

Der er således ingen bøf i den opsigtsvækkende spise, som du også roligt kan spise uden at bryde din aftale med kaninerne.

”Real cheeseburger”, som den slående hedder, blev lanceret på menuen hos Burger King i Thailand søndag – endda med et ordneligt nedslag i prisen, som nu ligger på blot 109 baht, eller bare lidt over 21 danske kroner.

"Lidt for meget"

På TikTok prøver mange unge thailændere den specielle burger af, og i disse tastetest-videoer konkluderes det åbenlyse: Det må siges at være en saftig en af slagsen.

Til CNN fortalte Burger King-kunden Im Jeepetch på 25 år, at hun almindeligvis elsker ost, men at grænsen findes et sted.

– Det var alligevel lidt for meget, siger hun.

– Jeg kunne ikke spise halvdelen af den. Det er en åndssvag mængde ost i bare én burger. Mad er som regel bedst, når der er en balanceret kombination af ingredienser, fortæller hun til mediet, før hun oplyser, at hun nok vender tilbage til sin sædvanlige Angus Cheeseburger, når besøger burgerkæden næste gang.

Det britiske medie har desuden gjort sig den ulejlighed at sjusse sig frem til kaloriemængden i burgeren, som altså ifølge dem sniger sig op på lige omkring 2000. Giver man sig hen til sådan en krabat, kræver det altså med andre ord lidt over halvanden time i Katherine Diez og Elvira Pitzners vidundermaskine at forbrænde efterfølgende.

Den ultimative osteburger i Thailand er blot endnu et eksempel på burgergiganternes – hvor Burger King sammen med McDonald’s må siges at dominere – forsøg på at vinde især de unge kunder med mere eller mindre appetitlige påfund.

Også Burger Kings særlige Whopper med en rød bolle – lanceret i forbindelse med premieren på ”Spider-Man: Across the Spider-Verse” – var et forsøg på at ramme et viralt potentiale.

Sponsoreret indhold