Streaming9. marts 2024

Strammer grebet: Slut med at dele koden til kendt streamingtjeneste

Firmaet bag HBO Max tager nu kampen op mod deling af adgangskoder, så der kan komme flere penge i kassen. Også nye reklameformater er på vej
Deler du koden med mor? Det kan snart være slut.
Deler du koden med mor? Det kan snart være slut.
 Foto: Thomas Traasdahl/Ritzau Scanpix

LÆS OGSÅ: Stor bommert i sæsonfinalen af "True Detective"

I en verden, hvor streamingtjenester kæmper om hver eneste abonnent, har firmaet bag HBO Max netop annonceret en ny strategi for at øge indtjeningen, skriver techsiden Arstechnica.

De vil sætte en stopper for deling af adgangskoder til og følger dermed i fodsporene på Netflix og Disney+, der allerede har indført lignende regler.

Under en konference i San Francisco afslørede JB Perrette, der er topchef for global streaming og spil, at målet netop er at få flere penge i kassen.

Helt på samme måde som Netflix har tjent flere, efter at streamingtjenesten indførte lignende restriktioner på adgangskodedeling.

Det er dog usikkert, om HBO Max vil opleve samme effekt herhjemme, hvor tjenesten fortsat halter efter Netflix.

Der er også nye planer om reklamer, som gør det muligt at købe produkter direkte via annoncerne.

Sponsoreret indhold