Sport16. september 2022 (opd. 16. september 2022)

Så blev det Brian Laudrups tur: Reklamerer for Dubai

Den danske legende optræder i stort reklameinterview med Visit Dubai
Brian Laudrup har stadig ikke glemt jubelscenen.
Brian Laudrup har stadig ikke glemt jubelscenen.
 Foto: Youtube

Fredag aften er der “Vild med dans”, og her skal vi have en Schmeichel på gulvet.

Men det er ikke kun Schmeichel-navnet, der i øjeblikket gør sig i dans.

Det gør Laudrup også.

Men hvor Cecilie Schmeichel danser med Damian Czarnecki, vil nogle mene, at Brian Laudrup danser med en noget mere kontroversiel.

Nemlig djævlen.

TV 2: Tager en snak med ham

TV 2, hvor Laudrup er ansat som fodboldekspert under VM i Qatar, vil nu tage en snak med ham om sagen. Det oplyser tv-stationens sportschef, Frederik Lauesen, til Ekstra Bladet.

- Den diskussion, som det her afføder, ønsker vi på TV 2 at tage med Brian Laudrup, før vi tager den i medierne.

- Derfor har vi på nuværende tidspunkt ikke yderligere kommentarer end den, siger Lauesen til Ekstra Bladet.

For den danske fodboldlegende reklamerer i en ny video for det meget udskældte emirat Dubai.

Her fortæller han anekdoter om sin ikoniske scoring og endnu mere ikoniske jubelscene.

Brian Laudrup taler i rosende vendinger om lokationerne i Dubai, og der er ifølge ham ikke en finger at sætte på Dubai.

Ydermere passer solsengene perfekt til jubelscene-positionen.

Over for B.T. forsvarer Laudrup sin kontroversielle optræden i reklamen:

Han påpeger blandt andet, at 65.000 danskere årligt blandt de 14 millioner turister i Dubai, hvis kampagne bærer navnet "Where the world celebrates".

– I den forbindelse kan fodbold i almindelighed og et VM i særdeleshed noget særligt. Mennesker og kulturer fra hele verden kan være samlet om en begivenhed, hvor de både støtter deres eget land og samtidig komme i kontakt med folk fra andre nationer.

– Derfor tror jeg på, at vi lærer mere af at være sammen end at holde afstand fra hinanden, skriver Laudrup blandt andet i sit svar til B.T.

Laudrup mener desuden, at Det Internationale Fodboldforbund (Fifa) har tildelt Qatar VM-slutrunden, og derfor bør det være Fifa, der i "høj grad bør lære af debatten".

Det er ikke første gang, at Brian Laudrup optræder i lidt tvivlsomme reklamesammenhænge.

Han har nemlig tidligere ageret i strid med loven.

Det skete, da han var frontfigur for bettingfirmaet Unibet, mens hans samtidig var landsholdskommentator for Discovery. Det kunne Journalisten fortælle.

I dag har Brian Laudrup skiftet Discovery ud med TV 2 og Unibet ud med Visit Dubai.

Sponsoreret indhold