Sport19. januar 2024

Nye millionaftaler gør FCK mindre sårbar for udsving

Tre nye aftaler løfter FC København og gør klubben mindre sårbar for udsving, fastslår direktør Jacob Lauesen
Aftalerne forgylder de københavnske løver. 
Aftalerne forgylder de københavnske løver.
 Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

FC København vil i en rum tid frem over have Carlsberg i hanerne, spille i Adidas-tøj og have Unibet som bettingpartner.

De seneste dage har klubben således forlænget sine aftaler med de tre partnere. Og det er samlet set aftaler, der gør FCK mindre sårbar over for udsving.

Det fastslår direktør Jacob Lauesen over for klubbens hjemmeside.

- Samlet set har vi taget et skridt eller halvandet op. Det bidrager til det økosystem og den base, vi bygger videre på.

- Den stærke økonomi og de nye muligheder i aftalerne gør, at vi har en soliditet i de kommende år, så vi er mindre sårbare, hvis det i perioder bliver stolpe ud på banen, eller Parken i perioder ikke er fyldt nok op, siger Lauesen.

Carlsbergs aftale gælder fra sommeren 2024 og fem år frem. Adidas har forlænget til 2028, og Unibet er foreløbigt med frem til 2027.

Berlingske skrev allerede torsdag, at aftalerne samlet set indbringer FCK omkring 50 millioner kroner om året og i alt 250 millioner kroner frem til aftalernes udløb.

Aftalen med Adidas betyder blandt andet, at FCK fra næste sæson vil spille i unikke trøjer. Det vil sige med et design, som ingen andre klubber har.

Sponsoreret indhold