Nikolaj Jacobsen lander ny aftale: Ny frontfigur for Kia

LÆS OGSÅ: Nikolaj Jacobsen måtte agere dørmand
Det er ved at blive normalen, at danske sportsfolk reklamerer for produkter, der ikke nødvendigvis har noget med deres sportsgren at gøre.
Således har danskerne i mere end et år hørt Mads Pedersen fortælle om sikkerhedsskoen Airtox’ værdier, og nu er der et nyt sponsorat, hvor koblingen mellem mand og produkt kan være svær at få øje på.
Den danske herrelandstræner i håndbold Nikolaj Jacobsen er ny frontfigur for bilmærket Kia.
Dog kommer fortælling hverken til at handle om vundne pokaler eller heltekvad. I stedet skal Jacobsens lederværdier frem i lyset.
- Vi har ikke valgt Nikolaj, fordi han har vundet.
- Vi har valgt ham, fordi han ved, hvad det kræver. Hans menneskelighed, hans kompromisløse ærlighed og hans passion for processen matcher præcis de værdier, vi i Kia vil være kendt for, siger Lise Bessermann, der er Marketing Manager hos Kia Danmark.
Kampagnen rulles ud i løbet af sommeren 2025, oplyser Kia.
53-årige Nikolaj Jakobsen har været dansk landstræner siden 2017.
Han har indtil videre vundet VM fire gange samt OL-guld en enkel gang.