Reality12. juni 2023

Afgørelse fra Forbrugerklagenævnet: Gustav Salinas' klient skal have penge

En klients utilfredshed fik hende til at klage over sit forløb i Gustav Salinas' virksomhed FitnessNU
For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.
SE OGSÅ: Gustav Salinas afviser: Her er sandheden.
 Video: Sladderministeriet/SE og HØR

Opdateret 14.59 med kommentar fra Gustav Salinas.

Da 31-årige Mia Wulff fandt ud af, at det ikke var Gustav Salinas, der personligt vejledte hende under hendes forløb hos hans coachingfirma, FitnessNU, klagede hun til Forbrugerklagenævnet.

Nu er der efter flere år ifølge Ekstra Bladet faldet afgørelse i sagen.

Lyt også til "Sladderministeriet" med Gustav Salinas her:

Realitystjernens klient skal have tilbagebetalt 6.600 kroner for forløbet, og derudover have dækket sagens omkostninger.

Klagen skyldes ifølge Mia Wulff, at hun efter endt forløb opdagede, at den person, hun havde været i kontakt med, ikke var den flamboyante tv-personlighed, men i stedet en af hans ansatte.

https://imgix.seoghoer.dk/media/article/gustav-salinas00.jpg
 (Foto: Peter Grosen)

Forbrugerklagenævnet har afgjort, at hun har ret til at fortryde købet og få pengene igen.

I en besked til SE og HØR skriver Gustav Salinas, at det er grundet hans brug af platformen Lenus, at der er opstået en fejl i Mias kontrakt.

Han fortæller også, at Lenus har påtaget sig at betale samtlige omkostninger.

– De øvrige påstande, Mia har fremsat, har hun, så vidt jeg ved, ikke fået medhold i, skriver Gustav Salinas.

– Mia, til trods for hendes insisteren, har ikke opnået støtte til nogen af hendes postulater. Årsagen til hendes krav om tilbagebetaling ligger i den manglende orden i kontrakten, hvilket også er nævnt i afgørelsen fra Nævnenes Hus.

Sponsoreret indhold