Viralt9. november 2023

Englands mest ventede julereklame er landet: Men noget er anderledes i år...

Hvert år venter tusindvis af englændere i spænding på, at særligt én julereklame toner over skærmen. Nu er spændingen udløst, for det britiske varehus John Lewis har netop afsløret årets julekalender
Englands mest ventede julekalender er netop landet.
Englands mest ventede julekalender er netop landet.
 Foto: John Lewis

Julen er ikke kun lig med andesteg, snehvidt landskab og skøn julemusik.

Hvert fald ikke hvis vi kigger over til vores britiske naboer, der også har én anden ting, som de forbinder med den længe ventede højtid:

Hvert år venter tusindvis af julehungrende englændere nemlig i spænding på, at særligt én julereklame toner over skærmen.

Nu er spændingen så udløst, for det britiske varehus John Lewis har netop sløret for årets julereklame anno 2023. I år er noget dog anderledes.

I år er julereklamen nemlig ikke så tårevædet, som det har været tilfældet de tidligere år. Årsagen er ifølge varehuset, at de i en svær tid ønsker at opmuntre.

Reklamen hedder "Snapper: The Perfect Tree" og handler om en lille dreng, der vil gro sit eget juletræ. Men det er ikke et hvilket-som-helst træ, og pludselig er der løjer og ballade i julen.

Du kan se videoen herunder:

Herunder kan du se eller gense nogle af de tidligere julereklamer, som vakte særlig megen opmærksomhed.

I 2018 havde julereklamen titlen ”The Boy and The Piano” - og så havde den ikke mindst en helt særlig gæst: Elton John. Reklamen tog et kærligt og rørende kig på musiklegendens liv og afslører den betydningsfulde julegave, som Elton John fik som barn: Nemlig et klaver.

Du kan se reklamen herunder.

I 2015 lavede John Lewis en rørende julereklame med titlen ”Man on the Moon”, der handlede om en lille pige, der gennem sit teleskop kan se en ældre og ensom mand på månen.

Hun forsøger at kaste en gave op til manden, så han ikke skal føle sig ensom – og til sidst lykkes det. Hun giver manden et teleskop, så de kan ”snakke” sammen.

Se eller gense den reklame herunder:

I 2014 var omdrejningspunktet i John Lewis’ julereklame en pingvin og en dreng. Drengen og pingvinen hygger sig hver dag og leger – men en dag opdager drengen, at pingvinen føler sig ensom, fordi den ikke har en pingvin-ven. Derfor beslutter drengen sig for at overraske sin pingvin med en helt særlig julegave.

Se eller gense den reklame herunder:

Sponsoreret indhold