Nyheder27. marts 2023

TV 2 har ændret logo: Nu hagler kritikken ned

På TV 2 klapper man med garanti i hænderne over kanalens nye logo, men piben har en helt anden lyd blandt seerne.
TV 2's nye logo ser således ud. 
TV 2's nye logo ser således ud.
 Foto: TV 2 Danmark

I gamle dage var alting bedre.

Det er der øjensynligt mange af TV 2’s seere, der synes. For tv-stationen har i dag skiftet det gamle velkendte logo ud med et nyt.

Men det er altså ikke alle, der er lige begejstrede for tv-stationens makeover.

På Facebook har kanalen ligeledes opdateret sit profilbillede med det nye logo, og det er i kommentarsporet under det nye billede, de mange følgere lufter deres utilfredshed med ændringen.

I koret af følgere, som foretrækker det gamle lyder det blandt andet:

- Hvad fanden … Hvorfor i alverden skulle det nu være nødvendigt, skriver en, mens en fagmand dissekerer det nye logo:

- Er det der logo blevet testet på målgruppen, inden I valgte det? Nå, om ikke andet kan det da tjene som eksempel på, hvordan man ikke skal designe logoer, lyder en anden kras kommentar, som er underskrevet underviseren – som nok har nyt stof til pensum.

En tredje mener, logoet ligner en røremaskine, mens en fjerde har vendt logoet på hovedet og mener, at det nu ligner spilfirmaet Electronic Arts logo.

Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme.
Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme.
 Foto: TV 2 Danmark

Konklusionen i kommentarsporet synes i overvejende grad at være, at det er en ommer.

Ændringen sker i følge administrerende direktør Anne Engdal Stig Christensen i et forsøg på at skabe en stærk og samlende identitet.

- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold, uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts.

Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, lød det i sidste uge i en pressemeddelelse.

Sponsoreret indhold