Toms takker ”Klovn”: Natpadden får salget til at stige

LÆS OGSÅ: ”Klovn”-legenden Michael Larsen er død
En uventet spiller nyder godt af TV 2-succesen ”Klovn”, hvis nyeste sæson kørte på kanalen i august og september.
I afsnit fire, der fik titlen ”Natpadden”, belærer karakteren Revisor Kurt Frank og Casper om et godt trick, hvis man har søvnproblemer.
En Toms Kæmpe Skildpadde op i ganen før sengetid.
Tricket var Toms efterfølgende ude og advare mod, men lysten til chokolade hos danskerne har virksomheden intet imod.
Det danske slikselskab oplever således stor interesse for deres klassiker. Og har gjort det siden afsnittet blev sendt.
- Vi har set en rigtig positiv værdivækst og udvikling på Toms Kæmpe Skildpadde gennem hele året. Men efter ”Natpadden” gik viralt, oplevede vi næsten en fordobling af væksten i ugerne efter – og det vidner om, hvor stærk interessen for vores produkter er lige nu, siger Thomas Svensson, der er Nordic Brand Manager i Toms Gruppen.
- Det er selvfølgelig svært at tilskrive hele værdivæksten direkte til ”Natpadden”, men den virale succes har uden tvivl affødt markant omtale og øget fokus blandt forbrugerne, hvilket har haft en positiv effekt, fortsætter han.
Den nye sæson af ”Klovn” havde et hav af kendte danskere med som gæste-skuespillere.
Blandt andet var Niels Brandt og Peter Falktoft en del af komedieserien, men én bestemt kendt dansker kommer aldrig til at takke ja.