Sund & Bælt kræver en forklaring fra betalingsvirksomheden Nets efter lørdagens nedbrud, som skabte ventetid for bilister på Storebæltsbroen.
Nets har hverken lørdag eller søndag taget kontakt til Sund & Bælt, som "undrer sig over radiotavsheden".
Ifølge vicedirektør Helene Holm Heitmann vidste Sund & Bælt ikke, om nedbruddet ville vare fem minutter, timer eller dage.
- Når vi ikke får nogen information fra Nets, så styrer vi i blinde og kan ikke selv give vores kunder en optimal service, siger hun i en skriftlig kommentar.
Nedbruddet, der startede omkring klokken 19 og varede frem til cirka klokken 22, skabte store problemer med kortbetalinger.
Det påvirkede trafikken på Storebæltsbroen, hvor der ifølge Vejdirektoratet opstod kø i begge retninger.
Sund & Bælt understreger, at betalingsanlægget på intet tidspunkt var lukket, men den gennemsnitlige ventetid var på omkring 30 minutter.
Kunder med Brobizz eller nummerpladebetaling var ifølge selskabet ikke direkte påvirket af nedbruddet.
Det var også muligt at betale med MobilePay og kontanter.
Sund & Bælt kræver en handleplan fra Nets for, hvordan virksomheden fremover vil sikre blandt andet en præcis og hurtig status ved nedbrud.
Samtidig lyder det, at der skal være en plan for, hvordan Nets vil prioritere "kritiske partnere".
Det indebærer også muligheden for offline-betaling for udenlandske bilister og kunder med Mastercard eller Visa.