Nyheder31. marts 2022

Soundboks tilbagekalder: Fejl på batterier

Soundboks tilbagekalder produkter efter produktionsfejl
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/20200928-132652-5-1600x1066we.jpg
 Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Har du købt en Soundboks mellem november 2021 og februar 2022, så kan det være, at du skal ind og tjekke din mail.

SOUNDBOKS tilbagekalder nemlig batterier fra den såkaldte Batteryboks 3, som sidder i Soundbokse solgt i perioden.

Det fortæller direktør og medstifter Jesper Theil Thomsen til SE og HØR.

- Vi har valgt at lave den her frivillige tilbagekaldelse, fordi vi altid sætter vores kunders sikkerhed og oplevelse med produktet først, siger han og understreger, at det ikke er hele højtaleren, der tilbagekaldes – blot batteriet.

Tilbagekaldelsen er nødvendig, fordi SOUNDBOKS i slutningen af 2021 skiftede batteriproducent for at kunne følge med efterspørgslen og forbedre leveringsevnen.

En fejl i produktionen af det nye batteri gør, at batteriet kan overophede, og det er derfor, at tilbagekaldelsen sker.

- I en af vores kvalitetskontroller så vi, at enkelte af vores batterier – cirka 20 ud af 8000 – ikke opførte sig normalt.

- Der er ikke sket noget med det her batteri i markedet, og der er ikke nogen kunder, der har oplevet problemer med det. Vi ved heller ikke, om det nogensinde ville ske, at batteriet kan overophede, siger Jesper Thiel Thomsen.

Artiklen fortsætter under billedet...

https://imgix.seoghoer.dk/billede_af_baterier.png
 Foto: SOUNDBOKS

Hvis knappen på dit batteri er rund, som den til venstre på billedet, så kan du være en del af tilbagekaldelsen. Hvis du har købt et batteri med en knap som den til højre, så er du ikke ramt af tilbagekaldelsen - heller ikke selvom produktet er købt mellem 1. november og 2. februar. Foto: SOUNDBOKS

Han fortæller, at det er omkring 600 kunder i Danmark, der bliver ramt af tilbagekaldelsen.

- Det er virkelig ærgerligt, og vi er virkelig kede af, at vi har sendt et fejlbehæftet produkt på markedet. Vi vil gerne sikre, at vores kunder kan have den bedste oplevelse med produktet, og vi har forsøgt at gøre processen for de 600 ramte kunder så let som mulig, siger Jesper Theil Thomsen.

Have dit serienummer klar

Har du købt en Soundboks i perioden mellem november sidste år og februar i år, og er du i tvivl, om du bliver ramt af tilbagekaldelsen, kan du via dette link tjekke, om batteriet i din Soundboks skal udskiftes.

- Kunderne skal bruge deres serienummer, som de indtaster på hjemmesiden, og så kan de se, om de er inkluderet i tilbagekaldelsen. Hvis de er, står der, at de skal aflevere deres batteri på en miljøstation, skrive deres adresse, og så sender vi et nyt batteri, siger Jesper Thiel Thomsen.

Alle kunder har modtaget en mail om tilbagekaldelsen, som er tikket ind i indbakken torsdag 31. marts.

Soundboks har også et marked i udlandet, og Jesper Thiel Thomsen fortæller, at der på verdensplan 5000 produkter, der bliver ramt.

Her har man også lavet en løsning til kunderne, så de får tilsendt et nyt batteri.

Sponsoreret indhold