Siger stop efter 10 år: REMA 1000 dropper leveringsservice

Rema 1000 lukker sin leveringstjeneste Vigo.
Det oplyser supermarkedskædens kommunikationsdirektør, Jonas Schrøder, på det sociale medie X.
- Det har ikke været en nem beslutning - og den har været længe undervejs, lyder det.
Ifølge Jonas Schrøder er der stadig en gruppe kunder, der bruger løsningen.
- Men vi må erkende, at tiden er løbet fra tjenesten - i dag bruger færre og færre Rema 1000 med Vigo - en løsning, vi lancerede for ti år siden, hvor kunder kan handle for hinanden i deres lokale Rema 1000-butik, skriver han.
Vigo er en digital leveringstjeneste, hvor man kan hente andres dagligvarer og levere dem til døren for dem.
- De seneste ti år har vi udvidet markant med butikker over hele landet, så mulighederne for at handle i en Rema 1000 er derfor kommet tættere på for mange, skriver Jonas Schrøder.
- Så efter lange overvejelser har vi derfor besluttet, at Vigo lukker 1. december i år.
Han tilføjer, at Rema 1000 i stedet vil satse på andre digitale løsninger. Blandt andet rulles tjenesten "Køb & Hent" nu ud i flere butikker. Her kan man bestille varer online og selv afhente dem.
Ifølge Rema 1000's hjemmeside kan "Køb & Hent" i øjeblikket benyttes i 25 butikker. Discountkæden har i alt 422 butikker i Danmark.
Det fremgår ikke af opslaget, hvor mange flere butikker der fremover vil tilbyde "Køb & Hent".
I januar 2020 var der 100.000 såkaldte "lokale indkøbere", som via Vigo stillede sig til rådighed for at købe ind for andre mod et leveringshonorar.
- Der har været ydet en kæmpe indsats gennem årene fra købmænd, butikker, regionschefer og vores administration for at få skabt en platform, hvor kunder handler for hinanden, skriver Jonas Schrøder.
- Og massevis af kunder, der har handlet for hinanden, har været med på rejsen gennem de sidste ti år.
- Tusind tak til jer alle sammen for fra starten at have støttet op om en fantastisk ide og en vildt innovativ løsning, tilføjer han i opslaget.