Nyheder3. april 2024

Salling advarer: Bilka misbrugt og taget som gidsel i fupnummer

Salling Group er kede af, at deres brands med jævne mellemrum bliver brugt af svindlere, der vil snyde deres kunder
Bilka er ejet af Salling Group, der også driver blandt andet Føtex, Netto, Salling og BR.
Bilka er ejet af Salling Group, der også driver blandt andet Føtex, Netto, Salling og BR.
 Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

LÆS OGSÅ: Anne Glad er sur: Misbrugt i falske reklamer

Modtager du en mail fra Bilka i disse dage, så tøv en kende. Der er nemlig falske mails i omløb – såkaldte phishing mails, hvor afsenderen udgiver sig for at være Bilka for at få dig til at klikke på et link, som kan tappe dig for oplysninger, du helst ikke vil af med.

SE og HØR har været i kontakt med Salling Group, som er bekendt med problemet. Det er nemlig ikke første gang, det sker.

– Det er et problem, der dukker op med jævne mellemrum, hvor vores brand(s) bliver taget til gidsel i fupnumre. Vi har naturligvis intet med det at gøre og er kede af, at vi bliver misbrugt i et forsøg på svindle privatpersoner, lyder det fra press manager Jacob Krogsgaard Nielsen i et skriftligt svar.

Han fortæller, at Salling Group prøver at advare kunderne, så de ikke kommer til at afgive oplysninger til de forkerte.

– Når vi bliver opmærksomme på det, gør vi, hvad vi kan for at kommunikere til vores kunder, at de skal afholde sig fra at aktivere links m.m. – det gør vi eksempelvis på vores sociale medier, hjemmesider og gennem kundeservice, hvor vi også fortæller, at vi naturligvis aldrig vil bede om betalingsoplysninger i forbindelse med en konkurrence eller undersøgelse, og at man generelt altid skal være obs på, hvilken adresse mailadresse indholdet er sendt fra.

Du kan se den falske mail her:

https://imgix.seoghoer.dk/2024-04-03/phishing-mail-fra-bilka.png
 Foto: Skærmbillede

Sponsoreret indhold