Nyheder22. august 2022

Rejsekoncernen "Spies" dropper Simon Spies i markedsføring

Nu vil Simon Spies ikke længere bruges til rejseselskabets markedsføring

Rejsekoncernen Spies vil fremover ikke længere bruge selskabets grundlægger, Simon Spies, i markedsføring.

Det fortæller administrerende direktør i rejseselskabet, Jan Vendelbo, til Jyllands-Posten efter en ny dokumentarserie på DR, "Spies og morgenbolledamerne."

DR-dokumentaren fortæller om, hvordan rejsekongen Simon Spies udnyttede magt og penge til at have sex med unge piger under 18 år.

- Den beskrivelse, som er kommet frem, hører ingen steder hjemme. Vi tager stærkt afstand fra de handlinger, som skete i 1970’erne. Det har intet at gøre med Spies Rejser i dag eller vores nuværende ejere eller ledelse, siger Jan Vendelbo til Jyllands-Posten.

De unge piger blev kaldt "morgenbolledamer". Både af Spies selv, men også i sladderbladene, der skrev om rejsekongens liv.

Selv om det er 40 år siden, at Simon Spies døde, har selskabet helt op til i dag brugt ham i deres markedsføring. Men selskabet kommer ikke igen til at bruge Simon Spies i deres aktive markedsføring, fortæller Jan Vendelbo til Jyllands-Posten.

Han understreger over for Jyllands-Posten, at "morgenbolledamer hører ingen steder hjemme."

Sponsoreret indhold