Nyheder6. marts 2022

Ny datingapp stormer frem: "Smitten" har fået dobbelt så mange brugere i år

Ville du lade din date vide, hvor mange sexpartnere du har haft, inden du har mødt vedkommende?
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/datingpp.png
 Foto: Smitten

Den islandske dating-app "Smitten" har kun været på det danske marked i godt fem måneder, og allerede nu har danskerne taget appen til sig.

- Vi ser lige nu en helt uvirkelig aktivitet i Danmark, hvor der dagligt bliver sendt flere beskeder end i Island, hvor vi endda har været et år længere, lyder det fra den ene af appens to stiftere, David O. Simonarson.

Den nye datingapp lægger op til, at du skal lære din date rigtig godt at kende, inden du møder dem - og det må man sige, at brugerne gør.

I hvert fald kan man på datingappen “Smitten” svare på spørgsmål som “har du taget et nøgenbillede?”, “har du været sammen med en fremmed?” og “har du en fetish?”.

KOM TÆTTERE PÅ "SMITTEN"-BRUGERNE

Har du haft sex med mere en ti personer? 48,38%

Har du taget et nøgenbillede? 63.54%

Har du nogensinde drukket dig fuld på en date? 38,86%

Har du haft sex i offentligeheden? 61,74%

Har du en fetish? 44,96%

Har du haft sex med en fremmed? 64,64%

Tror du på kærlighed ved første blik? 66,81%

Har du været forelsket? 86,28 %

Har du en seksuel fantasi? 76,74 %

Synes du, at alder betyder noget i et forhold? 42,80%

Har du tænkt på nogen andre under sex? 50,30 %

Kilde: "Smitten"

Det hele er en del af appens forsøg på at gøre dating på appen til en form for spil og gøre det nemmere at få en dybere samtale, siger David O Simonarson.

Og noget tyder på, at en datingapp, der fungerer som et spil eller en leg, virker.

“Smitten”, der kom til Danmark i oktober, har nemlig siden årsskiftet fået 15.000 nye brugere, og den er nu oppe på 30.000 potentielle bejlere.

Har kæmpet med navnet

Datingappen kommer fra Island, hvor den er blevet downloadet af 50.000 kærlighedssøgende unge mennesker det seneste år. Appen slår dermed “Tinder” lokalt i Island.

Men her i Danmark har den først lige skulle slå rigtig igennem - blandt andet på grund af navnet "Smitten", der kan lyde som noget, man får en kønssygdom af.

- Vi har brugt de første måneder efter lanceringen i Danmark på at revidere produktet for at sikre, at det var nemt at forstå og bruge. I starten var danskerne mistænksomme overfor navnet, da det selvfølgelig har en negativ betydning på dansk, siger David Simonarson

- Det ser ikke længere ud til at være et problem, vurderer han.

Artiklen fortsætter efter billedet...

https://imgix.seoghoer.dk/smittempng.jpg
 Foto: Smitten

Her er holdet bag den islandske datingapp med stifter David O. Simonarsen som tredje fra højre. Foto: "Smitten"

Det betyder også, at flere og flere matches kommer til.

- Vi ser en stigning på mere end 100 procent i antallet af matches måned efter måned i Danmark, hvilket er en god indikator på, at flere mennesker bruger appen, og flere mennesker får værdi fra appen, siger David O. Simonarson.

Større end Tinder

"Smitten" henvender sig til unge i alderen 18 til 25 år, og ifølge stifteren så vil datingappen overtage efter Tinder, der kan betragtes som bedstefaren af online dating med et ældre publikum end "Smitten".

- Vi er overbevist om, at vi vil være den underdog, der erstatter Tinder som den førende datingapp i verden med et produkt, der er specialdesignet til de yngre generationer, siger David O. Simonarson.

Det er kun en måned siden, at SE og HØR også kunne skrive om en anden datingapp, der buldrer frem på det danske marked. Læs mere om den her.

Sponsoreret indhold