Nu kan du tage Facebook på ansigtet

Med de rette forbindelser og mindst 2000 kroner på kontoen kan du snart "sætte" Facebook på dit ansigt.

Torsdag lancerede techgiganten nemlig en længe ventet smartbrille, der er udviklet i samarbejde med solbrillernes konge, Ray-Ban.

Der er dog intet revolutionerende i produktet, som - bortset fra et mere moderne design - er en kopi af Snapchats model. Spectacles, som kom på markedet i USA allerede i 2016.

Artiklen fortsætter under billedet...

Brillen er forholdsvis dum og kan alene optage og dele billeder og videoklip. Derimod får du ingen smarte oplysninger i synsfeltet, et såkaldt AR-overlay. Det ventes derimod snart at komme i en brille fra Apple. Pr-foto

Det betyder, at Ray-Ban Stories, som den nye smartbrille hedder, kan optage billeder og kortere videoklip i en jævn kvalitet.

Men i stedet for at sende alle dine "brilleklip" til Snapchat, ender indholdet naturligvis på Facebooks platforme.

Der er ingen AR-funktioner eller andre smarte muligheder i brillen. Den er reelt et gennemsnitligt kamera, du tager på. Og som smider indholdet op i skyen.

Sælges ikke herhjemme - endnu

Som indledningen på denne artikel antyder, skal du ikke gøre dig ret store håb om at købe brillerne herhjemme.

Men modellen sælges ifølge Ray-Ban allerede nu i en række lande udover USA. Og støder du på brillen under en ferie, kan du købe den med hjem.

Om du kan få den til at fungere sammen med din danske Facebook-konti, er en anden ting. Så det kan blive en dyr chance at tage, hvis du vil være først med det sidste.

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close