Nyheder8. november 2016

Jørgen Leth: Frisko vil sponsere ham

Den 79-årige kommentator elsker is, og det har sat den populære herre i forbindelse med isproducenten Frisko.
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/leth_0.jpg
 Foto: Dan Mariegaard

Den 79-årige "Tour de France"-kommentator er mere populær end nogensinde før.

Flere kokke konkurrerer rundt om i landet om at lave den bedste udgave af Magnum-isen, som Jørgen Leth elsker så højt.

Og som om det ikke var nok, ser det ud til, at der er endnu mere afkøling på vej til skaberen af ”En forårsdag i Helvede”.

For som TV2-kollegaen Rasmus Staghøj siger, så står skaberen af Magnum-isen klar på sidelinjen.

– Jeg har fået en mail fra Frisko i dag. De vil have Jørgens adresse, så de kan sende ham is, siger Tour de France-reporteren til SE og HØR.

En utrolig udvikling, eftersom Jørgen Leths popularitet styrtdykkede i forbindelse med selvbiografien ”Det uperfekte menneske” for bare ti år siden.

Mediestormen lagde sig dog, Jørgen Leth kom tilbage på Tour-skærmen i 2009, og nu er han både Årets Europæer og måske kommende ambassadør for vaniljeis med chokoladeovertræk.

Sponsoreret indhold