Se Mikkel Behas nye look: Jeg ved ikke, hvad der skete

Billedet her er fra december 2017, hvor Mikkel Beha var vært på TV 2\'s \

Billedet her er fra december 2017, hvor Mikkel Beha var vært på TV 2's "De største øjeblikke"-show i Operaen.

Foto: Thomas Laursen

Da 51-årige Mikkel Beha fredag var til BILLED-BLADETs TV-GULD kunne den garvede eventyrer og TV-vært fremvise et nyt look. 

Således havde "Kurs mod fjerne kyster"-stjernen groet et langt, gråt fuldskæg. 

Artiklen fortsætter under billedet. 

Mikkel Beha er blevet lidt af en sølvræv. Foto: Mikael Rieck

TV-værten forklarer, hvorfor lysten til at lade skægget gro er opstået.

- Jeg har været oppe at holde nogle foredrag på Grønland, og der tænkte jeg, at nu lader jeg det gro, fordi der var minus 30 grader, og fordi jeg skulle snakke med nogen, som vi muligvis skal lave TV med, siger Mikkel Beha til Ekstra Bladet

- Og så kom det ud helt gråt, Jeg ved ikke, hvad der skete, tilføjer Mikkel Beha til Ekstra Bladet

Mikkel Beha konstaterer også, at hans skæg ikke ligner sønnernes skægvækst. 

I efteråret afslørede Beha-familien, at de havde købt et nyt skib, som de drømte om at sejle nordpå i blandt isbjerge og -flager. 

Gennem fire sæsoner har hele Danmark kunne følge Mikkel Beha Erichsen og hans familie på eventyr på skibet Havana i programmet "Kurs mod fjerne kyster".

Og nu er den eventyrlystne familie klar til en ny ekspedition, men nu bliver laguner og palmekyster skiftet ud med isflager og minusgrader.

- Drømmen om at sejle nordpå har i mange år rumsteret i vores lille familie. I vores store verdensatlas sidder der mange fedtede fingeraftryk på de kort, der dækker Norges vestkyst, Færøerne, Island og Grønland, skriver Mikkel Beha Erichsen på deres hjemmeside havana.dk.

Turen nordpå bliver dog ikke i fiberglasskibet Havana, så derfor har familien investeret i et mere robust skib - et svensk søredningsskib ved navn Wallenberg.

Artiklen fortsætter under billedet. 

- Vi kunne nok godt sejle derop i Havana, men det vil vi ikke. Vi har altid haft det sådan, at skulle vi op på de kanter, så skulle det være i et skb bygget af stål eller aluminium. Andre har sejlet i de farvande i glasfiberskibe og gjort det med held, så Havans glasfiberskrog skulle såmænd nok også holde til det. Men hvis vi virkelig skal ind og skubbe til nogle isflager, så synes vi, at skibet skal være stærkere, og det skal også være isoleret, så vi ikke frostsprænger alt ombord, inklusiv os selv, fortæller Mikkel Beha Erichsen.

Skibet Wallenberg, som familien nu har været ude at investere i, er ifølge den erfarne søfarer helt perfekt.

- Det er et pragtfuldt skib! Bygget i 1951 til den svenske søredningstjeneste og har sejlet i tjeneste i Østersøen frem til 2003. Det er forstærket til isbrydning, har to kraftige motorer, er isoleret og på alle måder et bomstærkt lille skib, beskriver Beha Erichsen på hjemmesiden.

Mikkel Beha Erichsen erkender dog også, at skibet er helt anderledes end Havana.

- Den helt store forskel, og det vi nu skal til at vænne os til, er, at den ikke har mast og udelukkende er et motorskib. Men til alle de drømme vi har om at gå nordover, kan vi ikke forestille os et mere velegnet fartøj, og så må vi lære at leve med, at det bliver for motor og ikke vindens kraft.

Om seerne igen får lov til at følge familiens rejse er endnu ikke afklaret, men det ser ud til, at Mikkel Behas nylige tur til Grønland måske er det første spadestik i endnu en TV-ekspedition. 

- TV 2 siger, det det ville være dejligt med nye programmer, og det synes vi også, fortæller Mikkel Beha Erichsen til TV 2.

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close