Ikke sket i 12 år: Roskilde Festival giver vejret skylden

I morgen indtager tusindevis af unge Dyrskuepladsen i Roskilde, når Roskilde Festival endnu engang løber af stablen.
Og du kan helt ekstra ordinært stadigvæk nå at få fingrene i en billet.
Jep du læste rigtigt - Roskilde Festival er ikke udsolgt. Billetten til hele ugen, to dage og til lørdag er stadig på udbud.
Det er første gang siden 2013, at du aftenen før festivalen starter stadigvæk kan få fat i en billet - selv melder festivalen, at festivalgæsterne skal skynde sig at købe en billet, da de regner med udsolgt.
Men noget tyder også på, at festivalen er ved at være desperat for at kunne melde udsolgt.
De har nemlig fået flere influencer og tiktokkere til at promovere for festivalen - både Martin Hovaldt Jørge, de fleste kender fra Brugsen i Gjerlev og Alma Kopenhagen har lavet reklamer og samarbejde for festivalen i år.
SE og HØR har over flere dage forsøgt at få kontakt til Roskilde Festival, men har endnu ikke modtaget svar på vores henvendelser.
Vi ville naturligvis gerne høre deres reaktion på, at festivalen endnu ikke er udsolgt – og om det er et udtryk for desperation, at de har indgået så mange samarbejder med unge influencere.
I et interview med TV 2 peger festivalen selv på sidste års regnvejr som forklaring på, hvorfor der stadig er billetter tilbage i år.
- Vi oplever samlet set et godt billetsalg, og med gode vejrudsigter og stigende festivalenergi tror vi på udsolgt af de fleste kategorier. Det er ikke usædvanligt med et langsommere salg efter et år med meget regn, og derfor er vi i år afhængige af en stærk slutspurt for at nå helt i mål. Det er længe siden, at vi har oplevet det, og derfor ved vi heller ikke helt, hvad vi skal forvente, skriver Roskilde Festival i et svar til TV 2.