Nyheder 2. juni 2004

H. HENKEL

For et par uger siden modtog redaktionen en mail fra ingeniør H. Henkel – en mand, der angiveligt arbejdede som rådgiver i Dubai.

Henkel havde ganske interessante ting at berette. Nemlig at han havde set Frederik og Mary spise på Dubai-hotellet Royal Mirage. SE og HØR viderebragte oplysningen om, at Frederik og Mary havde valgt Dubai som første stop på bryllupsrejse. Det var en fejldisposition. Problemet er nemlig, at H. Henkel overhovedet intet har set. Han findes nemlig slet ikke. Den famøse mail var skrevet af en mand i Kalundborg, der alene havde til hensigt at fuppe SE og HØR. Om Frederik og Mary rent faktisk har været i Dubai, skal jeg ikke kunne sige. Oplysninger fra en række andre kilder tyder faktisk på det. I denne sammenhæng er det bare underordnet. For tilbage står, at SE og HØR lod sig lokke på vildspor af en svindler. Ansvaret for det er mit. Naturligvis begår dette blad indimellem fejl - sådan vil det altid være, når der er mennesker inde over. Jeg er af den opfattelse, at vi her på SE og HØR - ikke mindst med bladets kontante linje in mente - aldrig bør være for stolte til at beklage. Så det gør jeg gerne i denne sag. Men jeg er også nødt til at sige, at der hver eneste dag begås fejl på alle medier. Også de såkaldt seriøse af slagsen kan blive offer for et set-up. Historien om fupmageren Henkel stod at læse i dagbladet B.T., og den blev fulgt op af en sjældent skinhellig leder forfattet af chefredaktør Arne Ullum, der virkelig gassede sig. Det skal bestemt være charmetrolden Ullum vel undt - ikke mindst B.T.s øjeblikkelige problemer taget i betragtning. Som chef for en lukningstruet og stadig ringere avis griber man jo nu engang i de håndtag, man kan gribe i - herunder at fremstå som moralens vogter. Lad mig udtrykke det diplomatisk: B.T. er ikke kendt som nogen 100 procent fejlfri avis. Men nu må man jo så blot gå ud fra, at den sidste fejlagtige artikel er blevet trykt i B.T. For ellers har dydige Ullum da vist et problem. Eller hvad?

Sponsoreret indhold