Nyheder 9. februar 2005

GULD-TIPPET

Overalt i Danmark sidder der årvågne læsere, der har prøvet den ganske behagelige følelse – at få en check ind ad døren med venlig hilsen fra SE og HØR. Alle disse gode folk har det til fælles, at de har kontaktet SE og HØR med et tip eller et billede, der så senere er havnet i bladets spalter.

For ulejligheden har vi betalt op til 10.000 kroner og jeg skal ikke lægge skjul på, at vi her på bladet har været rigtig glade for ordningen.For det har nemlig vist sig, at vores læsere har et fortræffeligt blik for, hvad der er en nyhed i SE og HØR. Faktisk forholder det sig sådan, at nogle af vores allerbedste historier er resultatet af henvendelser fra læserne.Nu gør vi det så endnu mere attraktivt at byde ind med et billede eller et tip om en nyhed. Vi fastholder de 10.000 kroner for ugens bedste tip, men giver derudover - og hold nu fast - 100.000 kroner til den læser, der giver os det bedste tip i 2005.Kritikken af ordningen kender jeg: SE og HØR opfordrer læserne til angiveri og stikker-virksomhed, lyder den traditionelle indvending.Til det er kun at bemærke, at vi på SE og HØR jo blot allierer os med kvikke observatører derude i kongeriget. Og hvad er egentlig forskellen: Vi betaler for et godt tip om de kendte - og erhvervsjournalisten smører sine kilder med den ene eksklusive frokost efter den anden?Og så lige en ting mere: Vi får masser af tip, vi aldrig kunne drømme om at bruge - af den simple grund, at de ikke har hold i virkeligheden.Sagen er jo, at det stadig er mit ansvar, at vi tjekker oplysningerne efter, inden de eventuelt trykkes i bladet. Det er her bladets mange dygtige journalister kommer ind i billedet.Tilbage står, at vi er meget glade for hjælpen fra vores læsere. Godt at vide, at I er vakse med såvel øjne som kamera. Og nu er guleroden så blevet endnu større.Derfor: Tøv ikke med at ringe på vores tiptelefon, 20803071 eller med at maile på tip@seoghoer.dk Det kunne være, at der vankede en rar overraskelse.

Sponsoreret indhold