Nyheder 19. oktober 2021

Fisher-Price lancerer legetøjstelefon, der kan foretage og modtage opkald

Nu er den her endelig: Funktionen, du ikke vidste, du manglede
Foto: Fisher-Price

Åh, tænk kun lige at være fyldt ét år. Fri for omverdenens forventninger og ansvaret, der følger med voksenlivet. Og tænk sig endnu at være helt fri for telefonopkald.

Freden er forbi, hvis det står til legetøjsgiganten under Mattel, Fisher-Price, som må siges at have fundet årets mindste hul i markedet.

Nu lancerer de den populære legetøjstelefon Chatter – som kan ringe op og modtage opkald.

Det skriver flere techmedier, herunder Gizmodo.

Den lille farverige drejeskivetelefon med de venlige øjne, der kigger fra side til side, når børn fra 12 måneder og op trækker afsted med den, har 60 år på bagen. Og den er gennem årtier en decideret bestseller over hele verden.  

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

Nu kan voksne (?) koble deres smartphones signal til den gennem Bluetooth og på den måde bruge den med iOS og Android.

Når man er koblet på, kan man rent faktisk bruge drejeskiven til at ringe op til helt almindelige telefonnumre. Og straks blev opkald til revisoren lidt mere spændende.

Og før du øjner muligheden for at score en billig (og ganske funktionsfattig) telefon, så skylder vi lige at nævne, at prisen altså også stiger, når de virkelige opkald kan tikke ind på den lille Chatter Telephone.

Mens du stadig kan erhverve dig den originale legetøjstelefon, som du kan modtage fantasiopkald på, for lige under 10 dollars – eller 63 kroner – koster Bluetoothmodellen op mod 60 dollars på eksempelvis hjemmesiden BestBuy.com.

Dertil kommer de ekstra omkostninger for told og fragt.

Artiklen fortsætter under billederne: 

Foto: Fisher-Price

Den nye Chatter-telefon kan kobles til din smartphone. Aldrig har det vret federe at foretage ellers kedelige opkald. (Foto: Fisher-Price)

Foto: Fisher-Price

Måske den perfekte julegaveidé til ham eller hende, der ønsker dig en mere infantil indretning på hjemmekontoret? (Foto: Fisher-Price)

Pandemiens effekt

Ja, dette er selvfølgelig lidt af en sær nyhed på sådan en tirsdag, men vi har gemt det mest mærkværdige til sidst. Nemlig legetøjsvirksomhedens forklaring:

Voksnes efterspørgsel efter nostalgi og genkendelighed er stigende, fordi vi er på vej ud af en usikker pandemi. Som ovenikøbet har beholdt os i en isoleret hjemmearbejdssituation.

- Dette års største trend understreger pandemiens indvirken på leg. Samt legetøjsindustriens voksende interesse i at hjælpe børn med at vokse op og blive til borgere med et bredere globalt udsyn. Og dens forsøg på at skabe legetøj med sociale, følelsesmæssige og kognitive fordele gennem mindful, musikalsk legetøj, siger direktør for kommunikation i The Toy Association, Adrienne Appell, som i samme ombæring bruger ordet ”kidult” legetøj.

Hvad end det så skal betyde.

Sponsoreret indhold