FIRE POPSTARS

som det hedder på marketing-sprog, så var jeg altså en af dem, der fascineret blev hængende foran skærmen, mens vi fulgte den endelige udvælgelse af de fire kommende pop-tøser i Danmark. Endelig en type virkeligheds-TV, hvis formål ikke er at latterliggøre og ydmyge deltagerne så meget som muligt, som vi ser det i "Robinson Ekspeditionen" og "Big Brother". Popstars kan gå hen at blive en virkelighed, der virkelig vil noget, hvis de fire sang-sild blot tilnærmelsesvis får lige så stor succes herhjemme, som deres forgængere har fået i Australien, England og Tyskland. Og det tror da pokker med al den fokus, der bliver sat på den nye pigegruppe i TV2's bedste sendetid. Pigerne, som kalder sig eyeQ, kan næsten ikke undgå at blive verdensberømte - i hvert fald i Danmark. Jeg kan ikke bifalde de kritiske røster mod TV2 om skjult reklame. Kanalen har leveret nogle positive og spændende TV-udsendelser, og Metronome, der sætter penge i pladeudgivelsen, får mulighed for at score kassen, hvis pladen bliver solgt. Det er i orden med mig. Men som du kan læse i SE og HØR i denne uge, er der et par herrer, som med slet gedulgt tilfredshed glæder sig over den megen gratis omtale. Komponisten Jan Lysdahl og forlagsdirektøren Peter Asschenfeldt spottede nemlig allerede for to år siden Trine Jespersens talent og lavede en cd med hende, der meget apropos kommer på gaden nu, når hele Danmark kender Trine. De har ikke brugt en eneste krone til markedsføring men sender selvfølgelig en stor tak til TV2. Vi tales ved i næste uge.