Nyheder25. januar 2024

Efter Barbie-hit: Nu kommer der en Byggemand Bob-film

Fans af den entreprenante tegnefilmsfigur kan godt begynde at glæde sig
Snart kan Byggemand Bob-fans se ham på det store lærred.
Snart kan Byggemand Bob-fans se ham på det store lærred.
 Foto: MEGA

Først en film om Barbie og nu en film om Byggemand Bob.

Legetøjsfirmaet Mattel har torsdag annonceret et nyt legetøjsinspirerede filmprojekt om Byggemand Bob.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Det bliver legetøjsmærkets første animerede biograffilm.

"Bob the Builder", som projektet hedder, er den seneste i en række film- og tv-projekter, som Mattel har annonceret efter succesen med "Barbie"-filmen, der var produceret af selskabet Warner Bros.

Barbie havde enorm kommerciel succes med et billetsalg, der tjente over 1,4 milliarder dollar, som svarer til omkring 10 milliarder danske kroner.

Ifølge både Reuters og CNN følger den kommende Byggemand Bob-film hovedkarakteren, der rejser til Puerto Rico for et større byggejob.

Der tackler Bob forskellige problemer rundt om på øen og lærer den sande betydning af at bygge, mens han oplever caribisk- og latinamerikansk kultur.

Filmen har "In The Heights"-stjernen Anthony Ramos til at lægge stemme til den populære tegneserieentreprenør.

Den amerikanske stjerne Jennifer Lopez, som har latinamerikanske rødder, er tilknyttet filmen som producer, skriver CNN.

Mange danske børn vil sikkert kende Byggemand Bob fra børneserien af samme navn fra begyndelsen af 2000'erne skabt af forfatteren Keith Chapman. Her havde Bob det kendte motto: "Kan vi klare det? Ja vi kan".

Det er samme serie, som filmen er baseret på.

Mattel købte selskabet Hit, som ejede rettighederne til Byggemand Bob og Thomas Tog, i 2011 for 680 millioner dollar.

Mattel Films udvikler i øjeblikket også projekter baseret på andre populære legetøjsserier herunder American Girl, Hot Wheels, Magic Ball og Barney.

Legetøjsgiganten rider på en bølge af succes i kølvandet på filmen "Barbie".

Det viste offentliggørelsen af selskabets resultater i tredje kvartal.

- Resultaterne drager fordel af succesen bag filmen "Barbie", som er blevet et globalt kulturelt fænomen og har markeret en afgørende milepæl for Mattel, lød det for nylig i en pressemeddelelse fra selskabet.

Sponsoreret indhold