DSB gør klar til at lade kunder checke ind og ud på mobilen

Efter uger og måneder, hvor cirka 10.000 DSB-kunder har været forsøgskaniner, er DSB tæt på at være klar med selskabets bud på digitalt “check ind” og “check ud” på mobilen i stedet Rejsekortets plastikkort. Det nye system har flere fordele for kunderne, skriver Sjællandske Nyheder.
De seneste test er gået så positivt, at DSB nu inviterer flere af deres DSB+-kunder til at deltage i de sidste test, inden selskabets “Check ind”-løsning bliver lagt ind som et tilbud til alle togrejsende på DSB’s eksisterende app i løbet maj måned.
Det fortæller kundechef i DSB, Charlotte Kjærulff, til Sjællandske Nyheder.
– Vi tester stadig, men har fået rigtig mange gode tilbagemeldinger fra vores testere. Nu vil vi så gerne have endnu flere til at teste vores løsning, inden vi kan rulle det ud til alle, siger hun.
DSB Check ind er målrettet selskabets egne togkunder, men kan også bruges i i metroen samt i Movias busser og lokaltog.
Systemet er GPS-styret, så appen kan se, hvor man er, hvorefter man selv trykker ind om man tager tog, S-tog, lokaltog, metro eller bus – herunder hvilken busrute man vælger. Herefter checker man ind – og siden ud – ved at “swipe”.
Ifølge DSB erklærer over 90 procent af testerne sig “tilfredse” med check ind-løsningen og vil anbefale løsningen til andre, skriver Sjællandske Nyheder.