DET ”NYE” SE OG HØR
Næsten lige så massivt er presset om, at påskeugens leder - altså den, du har øjnene på i dette øjeblik, kære læser - skal skrives ud fra arbejdstitlen "det kribler og krabler, safterne stiger". Eller noget i den dur.Nu er jeg jo en mand, som nødigt vil skuffe. Men jeg må sige, at med den parodi på et påskevejr, som Danmarks Meteorologiske Institut tillader sig at spise os af med i år, kan jeg simpelthen ikke leve op til forventningspresset. Safterne stiger sgu ikke med det møgvejr, vi generes med i disse dage. Og den sidste rest af troværdighed, jeg stadig måtte have tilbage, kan simpelthen ikke holde til, at jeg påstår det modsatte.Derfor: Ikke ét ord mere om vejret. Det fortjener det simpelthen ikke.I stedet til noget, jeg meget hellere vil beskæftige mig med: SE og HØR. Sagen er nemlig, at denne uges blad adskiller sig fra det, du er vant til. Det ser simpelthen anderledes ud. Vores dygtige layoutchef Michael Hernvig har i længere tid arbejdet med at ændre på bladets udseende. Og resultatet ser du i denne uge: Ny opsætning, nye, mere læsbare skrifttyper - i det hele taget et lidt anderledes blad end det, du er vant til. I bilbranchen ville man nok tale om et "face-lift".Man skal vænne sig til alt. Ikke mindst når noget, man kender godt, skifter udseende. Men giv nu lige "det nye" SE og HØR en chance. Ændringerne har vi foretaget for din skyld.Og så kan jeg i øvrigt garantere for, at vi ikke ændrer på vores kontante stil. SE og HØR vil fortsat være det mest underholdende, pågående, nærgående og uhøjtidelige ugeblad af dem alle. Dén tradition kunne jeg ikke drømme om at ændre på.God påske - med SE og HØR.