Nyheder19. februar 2018

Danny Kool: Burgerkæde ramt af konkurser

Teenagestjernen Danny Kool har måttet lukke tre burgerrestauranter i løbet af få måneder
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/danny-kool-19022018.jpg
 Foto: All Over Press

"Uhh, min kære søde senorita!" sang teenagestjernen Danny Kool, da han i 1990'erne lagde de danske pigehjerter ned i flæng. Men allerede som 18-årig forlod Danny Kool alias Daniel Sørensen, lillebror til SOAP!-søstrene Saszeline og Heidi, rampelyset og ville hellere arbejde med musikken bag mikrofonen. Op gennem 20'erne blev han involveret i flere og flere projekter, der ikke handlede om musik, og i 2015 kastede han sig over en helt ny branche - burgerbranchen. Sammen med en række partnere åbnede han en række burgerbarer under navnet WeDoBurgers. Men Danny Kool har ikke haft samme succes i burgerbranchen, som han havde med at sætte ungpigehjerter i brand. Efter åbningen af den første burgerrestaurant i Østergade 18 i Aarhus i april 2015 åbnede den dengang 29-årige Danny Kool og hans partnere yderligere fire restauranter på Islands Brygge, i Esbjerg samt to i Aalborg. Dengang sagde han om burger-eventyret: - Min partner Christoffer No har også været i underholdningsbranchen i mange år, og hele projektet bag WeDoBurgers startede med, at vi skulle holde et møde om en kunstner, jeg er manager for, og efter mødet var færdigt, ville vi have nogle burgere, men der var ikke andet end McDonalds eller café-burgere, så vi endte med at beslutte os for at lave WeDoBurgers, som er kvalitets burgere, uden at vi laver en café-gourmé-burger, sagde Danny Kool i april 2015 til SE og HØR. Men her små tre år senere er tre af de fem restauranter lukket efter konkurser, skriver finans.dk. I løbet af de seneste måneder er WeDoBurgers-restauranterne i Esbjerg og på Islands Brygge lukket, og selskaberne bag er gået konkurs, fordi der ikke var likvider nok til at udbetale løn til medarbejderne. I 2017 lukkede Aarhus-restauranten også i 2017, så nu er det, der dårligt kan kaldes en kæde reduceret til to restauranter i Aalborg. - To af vores nyåbnede butikker præsterede desværre ikke som forventet. Dette skyldes ifølge vores egen research først og fremmest forkert beliggenhed for de to restauranter. Vi trak stikket på de to restauranter efter måneder, hvor ejerkredsen ad flere omgange skød kapital ind for at holde dem i live, skriver Christoffer No, direktør i og medejer af WeDoBurgers, i en mail til Finans. Han fortæller, at kæden tog et stort sats ved at åbne tre restauranter på to måneder, samtidig med at kæden sænkede sine priser for at være konkurrencedygtig i forhold til andre burgerkæder, og den strategi slog tilsyneladende fejl. Danny Kool har ikke selv kommenteret konkurserne, men fortæller gladeligt på Facebook for blot seks dage siden, hvordan man nu har lanceret 'The Kool Burger', der er opkaldt efter ham og som betegnes som unik for WeDoBurgers-restauranterne.
- Vi har i godt og vel tre år slynget cheese- og hamburgers over disken med samme opskrift fra første dag. Vi elsker vores oprindelige opskrift, men Cheeseburger og Hamburgers kan man få over hele verden i forskellige variationer. En Kool Burger kan man kun få hos WeDoBurgers, siger Danny Kool. Det epokegørende ved 'The Kool Burger' er den hemmelige sauce med 12 forskellige ingredienser. - Vi blev hurtigt enige om, at saucen skulle være det bærende element i den nye burger. Derfor har vi brugt de sidste syv måneder på at udvikle den helt rigtige, siger Danny Kool.

Sponsoreret indhold